Gå til innhold

Hvordan si fra til svigermor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en topp svigermor som er helt i hundre over sitt første barnebarn. Problemet er at hun setter seg nærmest oppå meg når jeg skal amme, og hun tar gjerne på babyen da, eller drar opp genseren min så hun skal kunne se ansiktet hans når han drikker. For meg er dette LANGT innenfor min intimsone, og det gjør meg ukomfortabel. Når jeg ammer vil jeg ikke at noen skal ta på oss. Jeg er en konfliktsky person av natur, derfor vet jeg ikke hvordan jeg skal få sagt dette til svigermor på en hyggelig måte. Noen forslag til hvordan jeg kan få sagt fra om dette, hva jeg konkret kan si til henne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff.... kan du ike sitte et sted der hun ikke får plass.? Si du har vondt i ryggen og må legge deg på senga mens du ammer? Få mannen din til å fleipe litt når hun blir så voldsom? Kanskje hun tar hintet... Kanskje hun ikke tenker på deg i det hele tatt, bare ser babyen?

Skrevet

Jeg hadde på forhånd bestemt meg om at jeg ville gå på et annet rom for å amme da vi var på besøk evt. hadde besøk.. (selv om jeg sikkert ikke ville hatt dette problemet med svigermor uansett,men jeg hadde det med en av oldemødrene) og det fungerte fint det.Da gir man signal om at man vil være i fred-at dette er en privat kosestund for mor og barn.

Skrevet

Jeg sa ifra forsiktig tre ganger - den fjerde gangen var jeg så irritert at det bare smalt ut av meg :o)

Bare hopp i det og si det rett ut (selv om du får hjerteklapp, slik jeg gjorde), det blir bare verre hvis du ikke sier noe. Jeg tok en forsiktig variant de første gangene, med at jeg måtte si fra til søsteren min sååå mange ganger for at hun ikke skulle komme helt opp i puppen når jeg ammet. For det er sååå ubehagelig. Hun dro til og med opp genseren min en gang! (himle med øynene og gi seg helt over.) Min svigermor tok ikke hintet og jeg måtte bli krass, men forhåpentlig kan din gjøre det..?

Skrevet

Om det hadde vært min svigermor, hadde jeg gjort det samme tilbake. selvsagt spurt først om jeg fikk ta opp genseren for å se på puppen hennes.

Si det du føler, at du er ukomertabel med at hun er så nær, du trenger ikke engang heve stemmen,

Skrevet

si du er litt sjenert og vil ha denne stunden for deg selv, at barnet må få rå når det skal få mat etc:)

Skrevet

Haha, kjenner igjen den der!

Svigerfar gikk gjerne bort til oss og klappet knøtten på kinnet når jeg ammet, noe jeg syns var forferdelig irriterende. Jeg sa til ham at det stresset meg, og det skjønte ham. Så nå har vi en deal på at jeg ammer, og så får han være den kule bestefaren som får knøtten til å rape etterpå :o)

Han ble ikke det minste fornærmet, og jeg skjønte jo at han bare var innmari ivrig over å ha fått barnebarn. Bare hopp utio det og si ifra, du! :o)

Skrevet

Haha, så kult :oD Tenk å dratt opp genseren til svigermor da, hadde jeg aldri turt men guri så tøft det hadde vært :oD

Folk må bare respektere at alle har forskjellige grenser, jeg ser bare forskjell fra meg og min svigerinne. Hun lot svigermor holde babyen i handa og holde puppen hennes mens hun ammet (hun slet litt med å få til ammingen), mens jeg likte ikke at noen sto over meg engang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...