Gå til innhold

Nå trenger jeg litt gode råd her:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt har begynt å klype, lugge og slå. Jeg sitter her og er blå under øyet. Han fikk tak i den tynne huden og reiv til. Auauau. Han er rett og slett en tikkende bombe, tør ikke stole på ham, blinker med øynene bare han nærmer seg. Min lille kosegutt har blitt en terrorist..

Hva gjør jeg?

Har begynt å si NEI og setter ham ned på gulvet, eller i sofaen, men det nytter ikke

Tar hånda hans og sier "nei, ikke slå- kose". Det hjelper heller ikke, da slår han enda mer..

Begynner å lure på om han straffer meg. han har vært mye på sykehuset med tøffe undersøkelser, sonde og sprøyter. Det er alltid jeg som følger ham.-

Han er rimelig offensiv med storebror også.

Hjelp!! Hvordan skal vi gripe dette an? Har aldri opplevd makan!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke gi noen råd. Men jeg lurer på hvor gammel han er?

Det er ikke hyggelig med noen som slår og klyper, hverken for store eller små.

Men på denne siden er det så mange som har barn i ulike alder, så du får nok noen gode råd.

Jeg vil egentlig bare ønske lykke til.

Skrevet

kokkeliko.... dette er helt vanlig, og han straffer deg ikke!!!!!!!!!!!!!!!

Fortsett med å si nei du, men ikke bli redd ham - det er ikke godt for et barn. Han vet ikke hva han gjør, og han vet ikke at det gjør vondt! Det at du følger ham på sykehuset er trygt for ham.... han forbinder deg med trygghet, det vonde er det andre som står for - du må ikke vikle deg inn i noe som er feil nå min venn, for her er det snakk om et lite og "ubevisst" barn. selvsagt er han ikke ubevisst, men det han driver med er forskning... min forrige var også sånn.... uff så tris og lei jeg ble.... men slåing og kloring og riving og draing.... det er artig å være sterk, og å sterke seg litt.

Nå ser jeg det igjen her i huset. Min på 7 mnd er helt ramm.... vi går med kattekloremerker i fjeset hele gjengen, hun biter og river og drar og klorer.... men hun smiler jo hver gang. Man kunne så klart si at de er sprø som gjør vonde ting og smiler av det, men de vet jo ikke bedre, de bedriver forskning og det er gøy!

Bare fortsett å ta bort armen og si kose du, det er det eneste vi kan gjøre, også kan vi si nei, og au og alt som er sant, men du må ikke gi deg selv skylden, eller si at han har en annen agenda enn det han har.

dette er vanlig, og du gjør helt riktig!!!!! Flink er du!

jeg heier!

Skrevet

Kan egentlig bare slutte meg til dritgrei her og heie jeg også - dette høres veldig riktig ut, syns jeg.

Gullet her(12 mnd) er forresten inne i en sånn periode hun også - og mye av det hun gjør, tror jeg hun gjør bare for å se hva som skjer: Hmmm, er det vått inni den munnen der? Hvor langt opp i nesa til mamma kan jeg stikke den fingeren, tro... Oi, hvis jeg bøyer fingeren sånn, så henger neglen min seg fast i mammas kinn - kult, en gang til.

Og hele tiden mens hun smiler og syns dette er stor stas.

Pleier bare å si nei, jeg - og så holder jeg henne så langt fra meg at hun ikke får tak lenger, og overser det. Og da blir hun faktisk lei. Skjønner at det er forskjeller her, og at din kanskje er mer iherdig - men det går over, og de gjør det ikke for å være slemme; de skjønner ikke at det gjør er vondt.

Skrevet

Han er forresten 15 mnd. Er nok kanskje en liten trass på gang, han slår ofte når han får nei til å ta do kosten osv:)

Skal holde ut og være tålmodig, for han er jo en liten skjønnas, selv om han bøller litt.

Nå reiser vi til fjells og håper fjellufta demper han.

Ha en fantastisk helg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...