Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvor raskt man skal øke grøtmengden til baby på 5 mnd.? Og skal grøten blandes med mm/mme istedenfor vann fram til 6 mnd.?

Begynte med smaksprøver for ca. 3 uker siden (1 ts) og har økt veldig gradvis, gir nå 3-4 ts. om kvelden. Går jeg for sakte fram? Gutten min liker grøten veldig godt og blir svært ivrig når vi skal mate, men er litt redd for at det skal bli for mye for den lille magen hans:-) Han våkner ofte om natta for mat, så det virker som han kanskje trenger litt mer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi ble anbefalt å starte med den grøten så må blandes med melk. Men du trenger ikke vente til en viss alder før du starter med den som blandes med vann. Etter jeg begynte å gi han full posjon gikk jeg over til å grøt med vann.

Jeg synes det høres ut som om du bruker veldig lang tid på å tilvenne. Jeg økte med en t-skje grøtpulver hver dag og brukte 10 dager. HS mente det også var ganske sakte. Tror ikke du skal satse på at han sover bedre om natten pga grøten. Det gjorde ikke gutten min, og det er vel bare 50% så gjør det har jeg forstått. Han sover natta gjennom nå, og det er fordi jeg nekter han mat om natten, noe man kan gjøre når de spiser to faste måltider.

Hvis du er redd for at han skal reagere på grøten, lønner det seg å venne han til den på dagtid, slik at du får evt reaksjoner på dagen og slipper å ødelegge nattesøvnen.

Skrevet

Det er litt forskjellig avhengig av hvilen grøt du kjøper. Det står på om det er vann eller mm/mme.

Tror ikke du klarer å gå for sakte frem. Prøv deg frem. Vi økte litt fortere. Jeg og merket at hun begynte å våkne om natten fordi hun var sulten. Men husk at det er nok mat i løpet av dagen som gjelder, ikke masse mat på kvelden. De kan bli urolige av for mye mat på kvelden.

Eline får nå grøt (halv porsjon) to ganger i løpet av dagen. De to midterste måltidene.

Skrevet

Glemte å skrive det... 5 mnd:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...