Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå er det minus 14 grader i trondheim. er det for kaldt å trille en liten tur med en tre måneder gammel baby?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Babyer bør ikke være ute(iallefall ikke lenge) når det er over 10 minus.

Skrevet

Kommer vel litt an på hvor lang tur du snakker om her....

Og det er vel strengt talt ikke 14 minus nede i vogna, med klær og voksipose o.l.? Blir ganske lunt og godt , og med et f.eks et helsepledd over åpningen, vil det hindre den kalde lufta å komme rett i fjeset på babyen. Det er jo det en skal være litt forsiktig med, babyen skal ikke puste inn kald luft.

Er det snakk om en liten tur på butikken e .l tror ikke jeg det gjør noe med 14 minus. Men ville ikke satt vognen ut for at babyen skulle sove ute lenge.

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det!'

Og teppe foran åpningen som "lille engel" sier, det skal man IKKE gjøre!

Skrevet

Hei

var til helsesøster på tirsdag på 4 mnds kontroll, og da var det minus 15 i Trondheim Diskuterte kulda kjapt, jeg bemerket at jeg tok turen på kontroll pga kort vei selv om det var så kaldt. Hun sa at vesla ikke skulle sove ute, men en sånn kjapp tur er greit. Jeg spurte om jeg fikk gå feks til og fra butikken og det var og greit. MEN de skal ikke sove ute. Det har jo med lungene å gjøre...

Minus 10 grensen er ikke helt bastant, minus 6-8 og vind kan være værre enn vindstille og minus 10.

Det er lungene som er problemet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...