Anonym bruker Skrevet 9. februar 2007 #1 Skrevet 9. februar 2007 J gir snart opp. Har ei jente på 8 1/2 mnd nå og hun nekter å sove. ligger våken og bråker i senga si nå og har gjort d siden litt før 2. J måtte gå, for j orka ikke mer. Aner ikke hva j skal gjøre for å få henne til å sove. Vi har egentlig nesten alltid hatt problemer med d -enten d har vært på dagtid eller om natta. Tror j klikker snart hvis j ikke kan få sove ei natt snart. Orker ikke d her med å stå opp og høre på hun gråte eller sitte med henne i flere timer midt på natta. Virker som hun bare ikke er trøtt, men merker d jo skikkelig på dagen når hun er mye våken om natta. J ammer henne fortsatt på natta, vet hun ikke trenger d, men j har ikke hatt overskudd til å prøve å slutte en gang. Er redd j skal skade hun snart eller klikke i hodet selv eller et eller annet. Er så sliten nå, tror j bare kunne gått og ikke kommet igjen hvis j først hadde gjort d for j orker ikke dette lenger
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2007 #2 Skrevet 9. februar 2007 Har du prøvd å legge henne på eget rom? Da gjør det jo ikke noe om hun ligger å sutrer for seg selv....eller gråter hun ordentlig? Mange barn som blir roligere når de ligger på eget rom,uten forstyrrende lyder fra foreldrene.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 9. februar 2007 #3 Skrevet 9. februar 2007 Uff...dette hørtes slitsomt ut!:-( Snulla vår la seg bare seinere og seinere da hun var litt mindre, og det endte med at hun la seg for natta klokka 5...vi fikk tips på helsestasjonen om å vekke henne klokka 9 uansett for at hun skulle være trøttere om kvelden...hun blei jo veldig trøtt tidlig om dagen da, men det endte med at hun la seg ved midtnatt, og det pleier hun å gjøre nå også (vi utsetter å gjøre det slik at hun legger seg enda tidligere siden vi er en del på sykehuset pga kneet hennes). Vi fant ut at søvn avla søvn, så får hun sove masse om dagen, sover hun også masse om natta. Men det som hjalp for oss for å få henne til å sove hele natta var å gi henne mme...først bare før hun la seg siden jeg ikke hadde melk nok, og da var hun såpass mett at hun sovna med engang, og det var nok med smokk hvis hun våkna om natta. Da hun var 2 måneder slutta jeg helt å amme, og da fikk vi det mye bedre alle sammen...jeg fikk mye mer energi, og hun blei mett nok. Vet ikke åssen det er med barn som er 8,5 mnd, men det virka i alle fall for snulla. Har du tatt kontakt med helsestasjonen? Her jeg bor så er de veldig hjelpsomme, og tilbyr til og med gratis avlasting i noen timer. Har du noen som kan passe på jenta di mens du tar en pause i noen dager? Så kan du roe deg litt ned, sove litt ekstra og pleie deg selv. Så har du forhåpentligvis nok energi til å få orden i rutinene, f.eks. ved å slutte med nattamming hvis det er det du vil. Har ikke så mange tips egentlig, men hvis du kjenner deg deprimert eller utslitt ville jeg ha kontakte noen som kan hjelpe...da får forhåpentligvis både du og jenta di det bedre! Lykke til!:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå