julipia-06 Skrevet 8. februar 2007 #1 Skrevet 8. februar 2007 Huff, synes det er litt styr med pumping, varming av melk og så lage grøt... Hvor lenge holdt dere på med det? Og hva gikk dere over til - MME? Og når dere bruker MM som har vært fryst, hvordan gjør dere det? Varmer dere melken i vannbad like før servering? Jeg har gitt grøt med MM i ca. 14 dager. Jenta er 7 mndr.
*1D* Skrevet 8. februar 2007 #2 Skrevet 8. februar 2007 Jeg har tatt mm og frøset den i isbitposer jeg, også lagt det i en ziplockpose frem til jeg skal bruke det til grøten osv. Jeg lurer på om jeg ville trappet ned på bruken av mm i grøten etterhvert som jeg gikk over til annen fast føde jeg altså. Sikkert greit å bruke mm i de forskjellige smaksprøvene av mat ei lita stund. Det står om dette i det heftet om mat og barnet det første året, fikk det av HS.
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 9. februar 2007 #3 Skrevet 9. februar 2007 Jeg sluttet med det når hun var 6 mnd og gikk over til 6 mnd grøt. Hun får bare mm 2 -3 ganger om dagen via amming. Sluttet å pumpe meg når hun var en 5-6 mnd. Hender seg hun får litt mme når andre skal passe henne.
Muffinsmamma Skrevet 9. februar 2007 #4 Skrevet 9. februar 2007 Jeg har aldri gjort det jeg... Har heller ammet rett før eller etter. Nå vil han ikke ha pupp dagtid lenger, er snart 9 mnd. Jeg har alltid kokt egen grøt, og bare brukt vann, evt litt rismelk eller havremelk i.
Mathias`mamma Skrevet 9. februar 2007 #5 Skrevet 9. februar 2007 Jeg brukte mm i grøten frem til jeg begynte med grøt 2 ganger om dagen. Da var jeg lei av å pumpe. Bruker MME på morgenen og vann om kvelden...for å variere litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå