Gå til innhold

Hvorfor ikke antibakteriell på flasker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså vaskemiddel! Har brukt zalo anti bac jeg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

brukte deg jeg og. men nå vasker jeg de bare i oppvaskmaskinen. er det noe galt med å bruke antibak. da?

Skrevet

Det står i bruksanvisningen her da :-) Aner ikke jeg!

Skrevet

Tror det var noe med at bakteriene etterhvert blir resistente mot antibac'en og ikke særlig gunstig m.a.o... Melkerester, vettu...

Skrevet

Hmmm, en om man koker de iblandt?

Skrevet

Bedre å koke flaskene og dermed drepe bakteriene naturlig. Antibaktrielle middler er forresten alkohol, så det er kanskje for at ikke barna skal få selve middelet i seg hvis man ikke får skylt bra nok? Men dette med at bakteriene utvikler resistens kan bli et alvorlig problem etterhvert og er noe jeg syns alle bør ta på alvor! Ikke gi ungene antibiotika med mindre det er helt nødvendig, kjedelig hvis plutselig en dag så funker ikke penicillin lenger..

Skrevet

Jeg bruker zalo antibac når jeg vasker flaskene. Kjører de i maskinen av og til, men føler ikke de blir skikkelig rene da. Jeg legger flasker, sutter og aventboksene i veldig varmt vann med zalo antibac i oppvaskkumme, også når det har stått en stund så bruker jeg kosten til å vaske det med. Også skyller jeg alt godt i iskaldt vann og velter det på benken så det kan lufttørke. Funker helt fint og jeg har ikke tenkt å slutte med det! Men det er et poeng å skylle i iskaldt vann... Bakterier i vannrør sitter oftest i varmtvannsrør.

Skrevet

Man bør aldri bruke antibakterielle produkter. Dette kan føre til resistente bakterier. Ser mange bruker sånn antibac på henda og dette er ikke spesiellt smart heller tror jeg. Normal håndhygiene er nok.

Jeg ville ikke brukt zalo antibac. Å koke er best, eller ta de i oppvaskmaskina.

Skrevet

Å bruke antibac på hendene sier du at ikke er spesielt smart?

Njaaaa, sikkert derfor alle sykepleierne og legene brukte det mellom alle pasientene på prematuravdelingen og barselavdelingen ;-D For all del, helsenorge er jo ute etter å skade flest mulig.

Antibac til hendene er et must, spesielt etter du har vært på dritern. Er ikke alltid man får vasket godt nok da. Samt etter offentlig toalett besøk. Man får mye mer bakterier på hendene når man slår av vannkranen og tar i håndtaket til døren enn man får av å gå på do.

Antibac dreper faktisk tarmbakterien Clostridium difficile på 30 sekunder. Dette er en bakterie som kan overleve i månedsvis utenfor kroppen.

Skrevet

Antibaktiriellprodukter er fine til sit bruk. På sykhus og andre steder der smittefaren er stor og mennesker er spessielt følsomme for smitte er det fint at slike produkter finnes. Problemet er at når de blir mye brukt får vi en oppblomstring av motstandsdyktige bakterier. Selv antibakterielle vaskemiddler dreper ikke 100% av bakteriene. De dreper heller ikke bare de farlige bakteriene men også de gode. Dette sammen med at bakterier muterer lett, fører til at stammer av farlige bakterier på sikt får større mulighet til å blomstre opp.

Det er mye bedre å koke flasker ol enn å bruke disse middlene. Da slipper du å være med på problemet ovenfor, du får helt sterile flasker og du slipper å være redd for at barnet skal få i seg kjemikaliene fra vaskemiddlene.

Skrevet

man kan jo ikke sammenlikne antibac som de bruker på sykehuset og zalo med antibakt.. spriten på sykehuset dreper 99.9 % av bakteriene, mens håndvask etterlater 30 % eller no.. når det gjelder zalo, så inneholdet jo ikke det samme prosent som spriten som brukes på sykehus! Det er zaloen bakteriene kan bli resistente mot.. jeg ville ikke brukt den zaloen. den gode gamle er bra nok på kjøkkenet :o)

Skrevet

Syns man kan forsvare bruk av antibaktrielle middler på et sykehus, men i eget hjem er det ikke nødvendig hvis man bare har god håndhygiene. Hjemme utsettes man også for noe bakterier, men da har man jo gjerne et bedre immunforsvar til å takle det. Bakteriene på sykehus kan også ofte være av det mer farlige slaget.

Skrevet

ANTIBAC håndservietter er fast tilbehør i veska,

Synes jeg tar på så mye dritt, klisne dørhåndtak, rekkverk, mynter etc. Greit å få renset opp nåt jeg ikke har tilgang til vann og såpe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...