Gå til innhold

Noen her som går sykepleien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det slitsomt? Lange dager? Mye lesing/pugging og lite tid til barna?

Og er selve studiene vanskelige? Eller kan folk med litt under gj.snittet iq klare å gjennomføre også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg gikk ferdig sykepleien rett før jeg ble gravid, så vet ikke hvordan det er med barn. Men hadde jo folk i klassen som var alenemødre. De var helt avhengig av mye barnevakt i praksisperioder hvor man jobber både dag/kveld/og et par netter. Studiene er ikke så vanskelige, det er veldig mye "svada" som jeg kaller det. Det er jo en del lesing til eksamener, tid som går med til å skrive oppgaver osv. dagene er veldig opp og ned. Noen dager har man 6 timer, andre 3 osv. På HiO skiftet timeplanen hver uke. Det er ikke legestudie, men man må jo ha hodet på rett plass. Det er fort gjort å ta livet av noen som sykepleier. Skal ikke mer enn en feil dose satt med feil medisin....

Skrevet

Noen her som kjenner til Sylvia Karleen Hennøen , så vidt jeg husket så går hun nå på siste året på sykepleier studiet på HIO.

Vennlig hilsen

Skrevet

Det kan være slitsomt til tider ja, men alt går hvis man innstiller seg på det. Jeg synes du skal forsøke og går det ikke så går det ikke. Jeg begynte på siste året med en liten på 8 mnd, jeg er ikke aleneforeldre, men jeg tror nok du kan klare det allikevel. Jeg gikk kun på obligatorisk undervisning, mye selvstudie og jobbet også endel men jeg klarte meg fint. Ønsker deg masse lykke til :)

Hilsen Sykepleier

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...