Gå til innhold

Ang. matallergi- noen som vet? (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn er allergisk mot egg og melk. Og fordi jeg ammer holder jeg meg unne det også. Men nå skal vi være borte fra fredag morgen til søndag ettermiddag. Kan jeg da spise mat med melk/egg på lørdagskvelden?

Hvor lenge etter et måltid her man allergener i kroppen??

Har prøvd å søke litt på nettet men har ikke funnet det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg ville definitivt ikke gjort det. Men det avhenger av hvor sensitiv gutten din er.

Jeg har lest forskjellige tidsrammer for dette, men de fleste steder står det at slike allergener kan opptre i melka i opptil en uke etter inntak, men jeg har også lest 10 dager og faktisk 2 uker.

Kjedelig å ikke kunne spise ditt og datt, så forstår deg godt!

Men en gang må du jo teste ut om han fortsatt er allergisk. De anbefaler jo at det går 6 mnd siden han sist fikk i seg melk/ egg, men om det er så lenge siden kan du jo prøve. Har også hørt folk anbefale å heller prøve å gi mme/ egg, enn å spise det selv, siden det tar så lang tid å få det ut av sin egen kropp. Men sykehuset sa jeg skulle prøve å spise litt melkeprod. når jeg skulle teste ut om han fortsatt var allergisk, så ikke vet jeg;-)

Kos deg på tur!

Skrevet

jeg ville ikke gjort det. du skal jo da amme bare 1 døgn etter at du har spist det. Men jeg vet ikke hva de sier ang hvor lenge det bør gå... men det var et godt spørsmål. Gutten vår skal allergitestes nå om 2 uker så jeg har en lang liste spørsmål til barnelegen - dersom han er allergisk...

Kanskje du bør spørre på forum for "eksem og allergi" ?

Skrevet

Hei!

Da er vi i samme båt, jeg må holde meg unna melk og soya i alle former, da jeg ammer mitt andre allergi-barn.

Da jeg ammet mitt første (som nå er 2 år og 1 mnd) i ett år, tok det ca et døgn etter at jeg hadde fått i meg meieriprodukter (ved uhell altså) før hun reagerte. det samme skjedde med den andre datteren min (5 mnd) da jeg prøvde ut soya.

Så mitt råd er å holde deg langt unna egg og melk.

Vet det er kjipt, men det er jo bare for en periode (GLEDER meg til en cafe latte når den tiden kommer):-)

Skrevet

Akkurat det med amming og allergener har jeg ikke noe peiling på, men et tips for senere; jeg har ei venninne som hadde en sønn med matallergi. Han fikk behandling hos homopat da han var 1,5-2 år. Han reagerte først med aggresjon og voldsomme anfall, men etter en uke ble det bedre. Og etterhvert forsvant all allergi. Det er verdt å prøve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...