Gå til innhold

Flere rundt 8-10 mnd som bare vil ha mm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 9 mnd vil "bare" ha mm. Innimellom får jeg lurt i han en halv banan, men sjelden noe ordentlig mat. Jeg føler jeg har prøvd ALT av ulike matvarer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jepp...har hatt det slik leeeeeenge..utrolig slitsomt..prøvde alt men ingenting funket..

etterhvert gav vi henne

spagetti

fiskegrateng med poteter og smør knerpet

da spiste hun litt ihvertfall...men fremdeles ammer jeg masse hun blir 1 år på søndag...

Er blitt litt bedre no som hun er hos dagmamma men når hun er med meg er det puppen som gjelder..

var ikke mye gode råd å få fra meg..hehe

kansje noen andre har ?

Skrevet

Takk for svar:-) Det er "godt" å høre at flere har samme problem... Det er slitsomt ja. Ikke minst blir jeg bekymret fordi han er så tynn i tillegg. Jeg har prøvd med spaghetti, og han liker det hvis han får plukke i seg selv. Det blir bare så lite han klarer å få i seg...

Skulle ønske jeg hadde et matvrak i stedet, hehe.

Skrevet

jepp, signerer på denne!

Det går derimot bedre og bedre med spising av fast føde, får i han 1-2 porsjoner grøt, samt smaksbiter av middag, frukt osv ila dagen.

Han vil ikke bli matet, men spise selv er gøy. Mye gris og lite som går inn, men men. Må innrømme at vi "lurer" han litt med å la han leke med en skje, og så gir vi grøt mens han prøver å spise selv eller bare leker med skjeen. Sikkert ikke helt etter boka, men ble litt desperat etterhvert.

Humrer litt av og til av at jeg var så redd jeg ikke skulle få melk når jeg var på barsel, og at jeg ikke skulle ha nok melk de første mnd. Hadde vært greit å vite at jeg kom til å ha melk i massevis;-D

Skrevet

Hehe... Ja, melk er det som regel nok av her også. Problemet er bare at han krever døgnåpen servering fremdeles, han er ekstra sulten på natten. Men så lenge han nekter å spise på dagtid, kan jeg ikke nekte han nattmaten heller. Vi er inne i en litt dårlig sirkel.

Men det var et lurt tips å prøve å "lure" han med å få en skje selv mens jeg mater. Jeg skal prøve ut det i morgen!! I kveld fikk jeg forresten i han et lite beger danomino-yoghurt, som han selvsagt gulpet opp rett etterpå. Den lille magen var vel ikke klar for yoghurt ennå...

Skrevet

Vi har også hatt det sånn. Siste uka derimot har hun begynt å spise litt mer. Det eneste jeg stort sett har fått i henne er grøt til kvelds (posjon varierer), men nå får jeg i henne brød et par ganger om dagen også.. Får da kneip (uten skorpe selvfølgelig) med melke og soyafritt smør på, det kan hun like. Middagsmat (masse forskjellige glass, og mye forskjellig hjemmelaget..) bare brekker hun seg av, og frukt er visst ikke særlig interessant. Her blir det også amming gjennom hele døgnet, merker at det begynner å slite på kreftene.

Tror de begynner å spise ordentlig når de er klare for det, ikke annet å gjøre enn å vente. Men skjønner frustrasjonen din.. Begynner å nærme seg at jeg skal tilbake på jobb, jeg jobber natt og vil ikke være særlig greit med ammefri midt på natten...

Skrevet

datteren min er aller mest glad i å bli ammet..men hun har i det siste begynt å bli glad i grøt...spiser en god porsjon til frokost og kvelds..

men i perioder så er det bare pupp...

jeg snakket med legen om det her for en stund siden og hun sa at så lenge det ikke fortsatte til hun var over året så var det helt greit..for da trenger de jern.... så jeg tar det helt med ro og lar henne bestemme selv..

fortiden er det også ganske godt med runstykke med banan på.. speisielt om hun får det mens vi går tur..;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...