Gøril og Jesper :) Skrevet 8. februar 2007 #1 Skrevet 8. februar 2007 Er utrøstelig, men finner ut at den eneste måten for meg å takle dette på er snakke om det.. Men jeg klarer ikke snakke, for jeg hikster og bare gråter, så da vil jeg skrive om det heller.. Møtte opp i dag for UL på Volvat. Ble møtt av ei hyggelig jordmor,og vi begynte å prate... Var jo sikker på at alt var bra, hadde jo vært så dårlig, så tenkte ikke tanken på at noe kunne være galt.. Jeg la meg ned på benken, og UL begynte. Det første vi så var et lite hjerte som slo, mannen min ble kjempeglad, og sa "alt er jo bra jo, hjerte slår".. Men jordmor sa ingenting, hun bare kikka og kikka, og målte i hytt og vær. Jeg skjønte ingenting, og spurte om noe var galt... Hun sa ingenting.. Så kunne jeg se at fosteret rørte på seg, og jeg ble litt letta.. Hjerte slår, og den beveger seg, det er vel bra .. Så sa jordmor at hun hadde sett noe hun ikke likte. og hun måtte tilkalle en gynekolog for å få en vurdering til. Gyn kom, og det ble ny UL. Denne gang ble det innvendig, men med det samme resultat. De kunne ikke finne lillehjernen, og nakkefolden var veldig stor.. (dette sa de ikke til meg, men jeg tittet på arket jeg fikk med meg, og fant ut av det selv..) Fikk beskjed om å ringe rikshospitalet med en gang i morgen tidlig, for å få eksperthjelp, og stille en diagose.. Er så lei meg, babyen min er ikke frisk.. Allikevel om hjertet slår, og den rører seg, så kommer ikke jeg til å bli mamma.. Jeg må sikkert fjerne det kjæreste jeg har i morgen. Ingen kan leve uten lillehjerne.. Jeg håper sånn at de har sett feil, og klamrer meg til et halmstråd at alt er bra.. Lørdag går jeg inn i min 15. svangerskapsuke.. Men jeg skal sikkert ikke bli mamma fordi.. Er utrøstelig, er så lei meg.. Trenger støtte, råd.. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Er liksom ikke bare å prøve på nytt heller når det er prøverør.. Vi har ikke lengre noe klinikk.. vi er ikke lengre glade over å være gravide :
Xenaen Skrevet 8. februar 2007 #2 Skrevet 8. februar 2007 Hei Lille venn! Kor usigelig trist å høre! Har ei venninne som ha gått gjennom det samme som deg, og jeg forstår hvordan du har det. Det gjør det så klart vanskelig når det er prøverør! Du må holde motet oppe, du skal vel bli mor skal du se! Tenker på dere tre! Klem
Gjest MMJ Skrevet 8. februar 2007 #3 Skrevet 8. februar 2007 Kjære gøril.... Dette er jo bare helt grusomt!! Kan ikke sette meg inn i hva dere går igjennom, men jeg skjønner det må være noe av de værste som kan skje!! Jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive... Vi får bare håpe på det beste og håpe de har sett feil... Klem fra ordløs
Solskinnsjenta Skrevet 8. februar 2007 #4 Skrevet 8. februar 2007 Åh, nå ble jeg lei meg. En stor trøsteklem til dere begge to. Dette må være den verste beskjeden noen kan få. Jeg håper dere har noen dere kan snakke med, og at dere klarer å komme gjennom dette. Bruk tid på å sørge. Kan hende du skal ta deg noen sykedager, og kjæresten din også. Dere mister et barn, uansett hvor lite det er. Vet ikke noe annet å skrive nå. ((klem))
MathildeC Skrevet 8. februar 2007 #5 Skrevet 8. februar 2007 Dette var da forferdelig Goril, vet ikke hva jeg skal si for aa gi deg troest. Grusomt aa gaa og glede seg, og saa faa en slik nyhet. Jeg haaper haaper haaper at dere faar bedre nyheter i morgen. Vet ikke helt hva jeg skal si i denne situasjonen, men haaper paa alt det beste for deg og dine. Tenker paa deg.
lilleappelsin Skrevet 8. februar 2007 #6 Skrevet 8. februar 2007 Dette var trist å høre, håper du får god oppfølging på Riksen i morra. Stor klem til deg fra meg!! Lykke til videre med det dere skal gjennom nå. Med vennlig hilsen
RockMyWorld Skrevet 8. februar 2007 #7 Skrevet 8. februar 2007 Kjære deg, jeg vet virkelig ikke hva jeg skal si. Dette var helt ubegripelig trist. Skjønner godt at du ikke vet hva du skal gjøre, man blir helt lammet når naturen kan vise seg fra den siden. Dere kan vel bare vente og se i morgen. Jeg ønsker dere lykke til, og ber om at et mirakel skal skje. Jeg sender dere mange tanker.
MomInUSA Skrevet 8. februar 2007 #8 Skrevet 8. februar 2007 Aa hjelpe meg - stakkar deg.. og pappan. Skikkelig lei meg paa dine vegne. Vet ikke helt hva jeg skal si jeg .. men haaper se har sett feil og at ditt haap ikke blir kunst. Kan ikke fatte og begripe hvordan du foeler deg annet enn at jeg skjoenner at du er helt knust. Har ikke akkurat noe raad og komme med ... krysser fingrene for deg og tenker paa dere. Lykke til!! Haaper det gaar bra med miraklet ditt og at du faar lov aa vaere glad for aa vaere gravid igjen. xxxxx
Gjest Skrevet 8. februar 2007 #9 Skrevet 8. februar 2007 Hei Gøril! Sender deg først og fremst en UHYRE stor klem! For en forferdelig opplevelse du har hatt på UL i dag!! Det er bra at du klarer å skrive hva som har skjedd slik at du kan få litt støtte! Det trenger du! Jeg håper som deg at det lille halmstrået du holder deg fast i stemmer!! Jeg skal krysse fingrene for deg;) Mange, mange, mange, mange klemmer
Gullfiskkammerat og Iselin Skrevet 8. februar 2007 #10 Skrevet 8. februar 2007 Uff da. Vanskelig å vite hva man skal si i en sånn situasjon. Kjempe trist, verden er absolutt ikke rettferdig. Krysser fingrene for at du så feil og at alt viser seg å være bra i morgen:-)
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 8. februar 2007 #11 Skrevet 8. februar 2007 Uff Goeril--saa grusomt. Jeg vet ikke hva mer jeg skal si, men jeg tenker masse paa dere--saerlig i morgen. Stor klem
VinterSol+2 Skrevet 8. februar 2007 #12 Skrevet 8. februar 2007 Dette var min store skrekk også, før UL. En forelders verste mareritt. Så lenge de sender deg videre, har du jo et halmstrå av håp.. skal tenke på deg og sende masse ønsker oppover om at ting må gå i din retning.. uff. dette var vondt å høre. men vet du. jeg tror du kommer til å bli mamma. enten nå eller senere. Selv om det ser umulig ut nå. Vet det ikke er store trøsten men.. Trøsteklem fra meg.
Gjest Skrevet 8. februar 2007 #13 Skrevet 8. februar 2007 Kjære Gøril! Dette var vedlig trist og grusomt å lese. Vil bare si at jeg virkelig føler med deg og sender deg all den varme og de klemmer jeg kan!
Genusa&Andreas3mnd Skrevet 8. februar 2007 #14 Skrevet 8. februar 2007 Å, jeg datt helt sammen jeg når jeg leste hva du hadde skrevet.... Gud så lei meg på deres vegne!! Så rart at de ikke kunne gitt dere litt informasjon da, ikke bare sendt dere hjem for det verste døgnet dere kan tenke dere?... Også du som er 15 uker på vei, rart at ikke kroppen selv har tatt affære? Jeg håper og ber til høyere makter at dere får gode nyheter imorgen!! Mvh
ramløsa- nok en gang Skrevet 8. februar 2007 #15 Skrevet 8. februar 2007 Veldig leit å lese, det var kjempetrist. Håper jo også for dere at det allikevel viser seg å være i orden.
Tamline Skrevet 8. februar 2007 #16 Skrevet 8. februar 2007 Jeg bare melder meg på lista av gode tanker til dere her! Ble veldig lei meg av å lese dette:( Håper og krysser fingrene på at de så feil...lykke til i morgen, og ta vare på hverandre! Klem
<3 Felicia og Jonathan <3 Skrevet 8. februar 2007 #17 Skrevet 8. februar 2007 hei.. dette var virkelig trist å lese. jeg må bare fortelle deg en ting. en jeg kjenner var gravid og fikk vite at barnet hennes manglet en arm og hadde en stor hjerneskade.. hun valgte å ta det bort. men bare noen mndr senere ble hun gravid igjen og idag har hun en nydelig liten jente. så ting kan ordne seg, selvom det ikke er lett å se lyst på ting akkurat nå. men ønsker deg lykke til videre..
Lone35 =0) Skrevet 8. februar 2007 #18 Skrevet 8. februar 2007 Kjære Gøril Huff, dette gjør meg usigelig vondt å lese. Jeg tør likevel krysse fingrene og si at jeg håper de tar feil. To uker på rad gjorde de nemlig det med vårt foster. De/legen syntes magesekken var liten. Og jeg ble "bedt" om å ta en fv.prøve for å avkrefte evt kromosomfeil. Dette medførte fostervannslekkasje som jeg har enda 4 uker etterpå. Det merkelige er at dagen etter fvp kom en annen lege til og sa at magesekken var helt normal. Håper av hele mitt hjerte at de har sett feil. Alle gode tanker og klemmer sendes deg og din kjære i kveld.
Loglady Skrevet 8. februar 2007 #19 Skrevet 8. februar 2007 Ordløs jeg også. Sender mange tause, varme tanker. Håper du blir godt tatt vare på nå. Dette er jo den store skrekken til alle oss som er her inne, og selv om det bare er du som vet hvor stor smerten og redselen er nå, så kan vi alle relatere oss til den. Mange klemmer
**My little Miss drama and I** Skrevet 8. februar 2007 #20 Skrevet 8. februar 2007 Er inne å sniker fra 3.trimester.. men når jeg leste dette fikk jeg skikkelig vondt inni meg.. stakkars dere ,hva skal man si egentlig? Den verste beskjeden man kan få på UL at noe er galt. men nå har du ikke fått et endelig svar og de kan ta feil. På min ordinære UL så hun ikke alle hjerte kammerne ,men sa nei det er sikkert ikke noe. tilbake en uke etterpå hoss ny jordmor hun så de heller ikke. ble jo kjempe redd. dro til speialist de så de heldigvis med en gang!!! Trudde liksom jordmødre var utdannet til å se slikt?! Kan ikke gi så mange råd ,men ønsker dere masse lykke til og krysser fingrene for dere!!!... Håper virkelig det ender bra...
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 8. februar 2007 #21 Skrevet 8. februar 2007 *gråte noen tårer i lamme deg* Eg klare virkeli ikkje å sette meg inn i den situvasjon du e i no, d e nåkka av d tristaste eg har lest:( Skal krysse fingerene for dere i mårra, åg håpe på d beste! *stoor trøsteklem*
Chiabatta Skrevet 9. februar 2007 #22 Skrevet 9. februar 2007 Å nei!!! Stakkars deg!!! Det er alles største skrekk å få en dårlig beskjed på UL. Uffamei!!
doble Skrevet 9. februar 2007 #23 Skrevet 9. februar 2007 Så utrolig trist beskjed å få...Har ikke ord.. Sender dere en STOR, varm, god klem. Tenker på dere!
Fricke med ting i magen Skrevet 9. februar 2007 #24 Skrevet 9. februar 2007 så utroli trist gøril, fikk tårer i øynene og hjertet mitt blør for deg... varme klemmer til dere begge... jeg mistet alle ord...
Alba44 Skrevet 9. februar 2007 #25 Skrevet 9. februar 2007 Jeg gråter for dere, Gøril. Så uendelig vondt å høre.... Mange,mange varme tanker sender jeg deg og din mann. Ta godt vare på hverandre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå