Anonym bruker Skrevet 8. februar 2007 #1 Skrevet 8. februar 2007 Jeg begynte på cerazette etter 6 uker, glemte å ta 1-2 piller og fikk en liten blødning. Har hatt opphold (ferdig med brettet) nå en uke for å få mensen, er nemlig litt redd jeg er gravid igjen. Har litt angst, sønnen min er 4 mnd bare....! Jeg har ikke fått mensen, men kom på det at det er jo ikke sikkert jeg får det heller siden jeg fullammer. Vil det si at jeg har fått tilbake mensen siden jeg fikk en blødning, og skulle hatt mensen nå, eller er det store sjanser for at jeg ikke får mensen nå siden jeg fullammer? Teit spørsmål, men må bare få det ut, kan ikke være gravid igjen........... (måtte være anonym nå)
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2007 #2 Skrevet 8. februar 2007 Dytter.... Kan noen være så snill å berolige meg?
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2007 #3 Skrevet 8. februar 2007 Hei Jeg bruker ikke cerazette, men jeg ammer lillegutt mye, og har ikke fått igjen mensen. Han er 9 mnd nå... Så det er nok ganske vanlig å ikke få mensen siden det er 4 mnd siden du fødte. Derimot har jeg inntrykk av at det er vanlig å få en slik mellomblødning som du hadde hvis du hopper over noen piller. Slik jeg har forstått det med cerazette, skal du fortsette på neste brett direkte etter første brett - altså ikke ha noen "pauseuke" slik man har med vanlige p-piller. Du bør derfor bruke noe tilleggsprevensjon til cerazetten er sikker igjen, tror det tar 7 dager før du er sikker igjen. Og det skader sikkert ikke med en test om en uke eller to. Personlig er jeg typen som ikke får igjen mensen så lenge jeg ammer. Da jeg hadde født nr 2 tok det 11 mnd før den kom. Men dette er indivuduelt... Personlig h
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå