Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om noen vil dele sine rutiner med meg- for hvordan din dag med ditt barn på 4 måneder er? Jeg har en liten gutt på 4 måneder og jeg føler at vi sliter litt med rutinene om dagen. Han er mye våken om dagen, sover 45 minutter av gangen ca 3-4 ganger i løpet av dagen. Det går ca. 3-4 timer mellom måltidene hans på dagen. Om kvelden kan han vaere våken i 3,5 timer for han legges for kvelden og jeg syns det virker litt lenge for en så liten gutt. Noen som vet hvor mye søvn som er "annbefalt" for denne alderen? Han sover veldig godt om natta så jeg tror ikke han får for lite mat, eller at jeg bør begynne med grøt.....men jeg vet jo ikke. Har også tenkt på om han kan få tenner om dagen, har hendene i munn mye, sår rumpe, litt røde kinn, og sutrer en del...... men dagsovingen har vart siden rett over nyttår og det tar vel ikke så lang tid med de tennene???? Hvis noen har noen kommentarer til dette så håper jeg dere deler de med meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det kan jeg =0)

Mi er 4 mnd ganske nøyaktig.

Bekriver dagen i dag:

La seg 19 i går og sov til 3, puppet og skulle ordentlig opp kl 0530.

Har bare sovet små lurer i dag, max 40 minutter.

Sovnet i kveld kl 1730 og da måtte jeg vekke henne 19....Altfor sen lur, men hun var stuptrøtt, samtidig for tidlig å legge seg for kvelden...

Nå har hun akkurat lagt seg og kl er 2150...Litt uvanlig dag egentlig, mest for at hun har lagt seg så sent,ellers ganske likt på dagtid.Bortsett fra at hun helt til nå har sovet 2-4 timer på dagtid i strekk.

Mi har også hendene i munnen og sikler hele tiden..røde kinn og sutrer litt innimellom...

Skrevet

Ellers prøvde vi most pære i dag - æsj!

Grøt - æsj det også ;-)

Må nok vente litt til,ammer annenhver time på dagtid....litt slitsomt..

Skrevet

Takk for svar:)

Det virker som vi har det litt på samme måte og det er godt å vite. Gutten min pleide også å sove 2-4 timer i stekk, men det har ikke skjedd på en hel evighet.....ting forradret seg veldig rett etter nyttår syns jeg. Hvor mange lurer har jenta di i lopet av dagen?

Tenkte jeg skulle prove litt velling etterhvert, skal på kontroll neste uke- og tenkte jeg skulle se ann vekta litt da for jeg ev. begynner med mat. Han har nemlig lagt på seg så mye hele veien og jeg vil ikke gi grot for jeg vet han virkelig trenger det.

Men noe må det vel vaere om dagen, siden han er så forrandret-enten tenner eller at han trenger mer mat.

Ikke godt å vite gitt.

Skrevet

Vesle er født 19 sept og hun er helt lik. Ikke de lange søvnfasene selv ikke når vi triller. Men det hender en gang i mellom at hun kliner til når hun får sove med puppen i kjeften og kan da sove2-3 timer.

Så pointet var, tror det er helt vanlig jeg:)

Skrevet

Jeg har en på 5 mnd, men deres dager høres ganske like ut som mine. Eneste forskjellen er at han sover max 30 min på dagduppene sine! Men sover fra mellom 20 og 21 på kvelden til ca 6 hver morra, da får han litt pupp i senga og sover et par timer til før vi står opp. Rundt 3 mnd alder kunne han godt sove i overkant av 2 timer på hver dagdupp, men det har det vært bom stopp på den siste mnd. Han har gjort et hederlig forsøk på å spise opp de små lankene sine siden like før han var 3 mnd, men tennene har ikke kommet enda. Han hyler noen ganger i søvne fordi det gjør så vondt. Da funker somregel dentinox. På virkelig grinete dager og hvis han ikke finner roen til å sovne om kvelden så får han en paracet mot smertene og da går det bra.

Skal på kontroll i morra og har IKKE tenkt å si noe der i allefall, helsesøster er bare snål!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...