Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lagd en tråd over hva vi husker fra 60 tallet på skravle. Foreløbig bare jeg som husker. Noen her som vil hjelpe meg å fylle den?:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg var jo ikke født så det kan jeg jo ikke :-)

he he he

Skrevet

JA! Jeg husker noe!!!

Det var "Olsen-banden stil" i Oslogatene, hvis dere skjønner hva jeg mener(sånn koselig gammeldags, og nesten ingen trafikk)

Jeg husker at jeg ble sendt i melkebutikken(bodde i Fredrikstad) for å kjøpe melk på brune glassflasker.

I Fredrikstad så jeg TV for aller første gang hos onkelen min; svart hvitt så klart.

Jeg husker at jeg satt sammen med onkelen min og hørte Beatles spille Obladi-oblada osv(!)

Nitimens vignett.

Jeg husker at jeg var med og fulgte mormoren min som skulle reise med Amerika-båten(!)

Sommerferien da jeg lærte å svømme i Sandefjord.

Jeg husker all viraken rundt Apollo og månelandingen - man fikk dessuten kjøpt en is i kiosken som het "Apollo".

Lucy Ball-show.

Jeg husker en gjeng hippier/blomsterbarn(helt sant altså!) utenfor den samme kiosken.

Jøje meg - jeg er gammal, gitt!

c",)

Skrevet

Ups... Jeg var visst ikke født ennå....... Er født i 1970 jeg bare ungfolen.

Skrevet

Jeg husker at jeg brøt armen når jeg var 4 år 1969.

Teskjekjærringen som gikk på svensk tv.

At vi flyttet fra et hus med et klatretre i Värmland, til en leilighet i Dalarna.

At jeg fikk en lillesøster 1968. Når min pappa gikk opp for å besøke min søster og mamma på sykehuset. Så satt jeg i bilen og ventet på han. Sikkert ikke lang stund, men jeg husker det godt. Jeg var 3 1/2 år og var veldig sjalu på min søster.... Ikke rart tenker jeg, etter den starten:-)).

Husker også at jeg syntes synd på hundvalpene som vi fikk, når vi bodde i leiligheten, så jeg sleppte ut alle sammen på gressplen:-) Vi bodde lengst ner:-))Det ble det baluba av:-)). Men alle valpene kom til rette.

Jeg husker at min mormor lærte meg og strikke, noe jeg er veldig gla i fortsatt:-)

:-)).. Det var noe av det jeg husker:-))

Skrevet

Jeg kan også huske at jeg fikk en bror i 1969 - og da fikk ikke søsken lov å være med inn på avdelingen - så barselavdelingen hadde babyene liggende på et rom med vindu ut mot gangen, hvor storesøsken kunne stå og se på sin nye lillebror eller søster. Husker hvor lei meg jeg var for det...

Skrevet

Og så jeg som hadde med Knerten for å hente Storebror i barnehagen, da var Knerten et drøyt døgn....

Så kunne ikke engang søsken få ta på de i -69.

Godt at tiden går framover, og ikke bakover.

Skrevet

Ja, godt at ting endrer seg! På Ahus har de fortsatt det rommet med vindu ut mot gangen, det er alltid litt underlig å gå forbi der og tenke tilbake...c",)

Skrevet

Åja, jeg husker faktisk litt fra 60-tallet: Folkevognbobler, månelandingen (alle naboene samlet hos de som hadde TV), svart-hvitt TV-er, lille Rosin, lange ventetider på å få telefon fra Televerket, Tandberg sølvsuper, kandaharbindinger, båndopptakere (sikkert forløperen til kassettspillere). Og også at jeg begynte i park, med strenge tanter og skammekrok, og tilogmed ris... hvis vi var "ulydige" - for eksempel spurte hvorfor vi måtte gjøre ditt eller datt. Også tok jeg mandlene, og fikk spise så mye is jeg ville. Men måtte ligge alene på sykehus en uke uten besøk av noen, fordi besøk var forbudt. Bra verden har gått videre!

Skrevet

Jeg husker mye:

Hippiene i Slottsparken.

Månelandingen.

Da vi hentet mamma og min nye lillesøster på Rikshospitalet i 1967. Da var jeg 3 år. Det var brolegning på parkeringsplassen...

Når vi var i butikker og handlet, fikk vi noen steder varene pakket inn, med hyssing rundt og en trepinne knyttet fast så pakken var lett å bære - i stedet for poser.

At jeg gikk meg bort på Steen & Strøm.

At vi hadde en Peugeot, men mamma kunne/ville ikke kjøre, så vi syklet overalt, meg bakpå.

Is i en plastbeholder formet som en appelsin.

Besøk på Arkitektforbundet, Kunstnernes Hus og Høvikodden. Veldig moderne utstillinger med bl. a. kinetisk kunst.

Masse snø!!

En slektnings bil med tre hjul. Hva slags bil var det, tro?

Ferier på Herføl (Hvaler) og Tjøme.

At jeg var redd for absolutt ALLE dyr.

Tante Åse i parken på Kolsås, førskolen, min første bestevenninne, mine første sting.

Og mye, mye mer, men det er vel mest personlig. Husker ikke så mye geopolitisk, vitenskapelig eller samfunnsmessig.....

Skrevet

Jeg er faktisk for ung for denne tråden! Hihihihihihihihihihi...... Ikke ofte jeg kan si det lenger!:-)

Men jeg er veldig god på 70- og 80-tallet!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...