Anonym bruker Skrevet 8. februar 2007 #1 Skrevet 8. februar 2007 og nå ringte de og lurte på om vi kan hente dem i morgen. Argh! Det er så utrolig typisk biomor å få ungene til å ringe. Poenget er at hun nå har avlyst alt samvær de siste ukene, vi hadde dem siste helga før jul. Forrige helg skulle de komme men da avlyste de dagen før de skulle komme fordi de skulle ha noe besøk eller noe. Greit nok å bytte litt helger eller avlyse noen helger altså. Men til helga har vi planer, billetter er bestilt og dette er noe vi har planlagt lenge... Mannen min måtte da forklare at nei, de kan ikke komme denne helga selv om det er lenge siden de har vært her. KOMMUNIKASJON altså. Det er helt tragisk å skyve ungene foran seg på denne måten! Vi sa ifra til biomor da hun ringte før sist helg at da må vi avlyse for vi har planer vi ikke kan avlyse neste helg. Hva skal vi gjøre når det ikke nytter å snakke med et voksent menneske da???
-Hengebuksvinet- Skrevet 8. februar 2007 #2 Skrevet 8. februar 2007 At mannen din rett og slett spør henne hva hun driver med, og om hun er klar over hvor dårlig gjort det er mot ungene. For det er jo tross alt dem hun ødelegger mest for. Ellers har ikke jeg vært i samme situasjon, og vet derfor ikke hvilke juridiske rettigheter dere har. Men kanskje lurt å ikke fortelle henne om ev planer? Siden hun tydeligvis utnyttet muligheten til å tilby dere samvær bare pga at hun visste dere ikke kunne. Eller kanskje prøve å lure henne neste gang. Si at neste helg passer så dårlig, så er dere garantert at dem kommer ;-)
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2007 #3 Skrevet 8. februar 2007 He he, ja kanskje det er slik vi må gjøre det. Vi har tatt det opp før dette med at vi ikke vil at ungene skal stå ansvarlig for å organisere bytting/avlysing av samvær, det må vi voksne ta ansvar for. Det har vært mye jeg som står på for samvær, mannen min føler seg helt oppbrukt av eksen og orker ikke mer av det. Men jeg synes jo det er viktig at han opprettholder kontakten med barna sine. Greit at han føler et tungt nå men han vil nok angre senere om han kutter kontakten. Vi har jo to barn felles også som etter hvert sikkert vil lure på hvorfor de ikke kommer på besøk i det hele tatt. Det er jo allerede 2 mnd siden sist de var her...
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2007 #4 Skrevet 9. februar 2007 Hva med å svare HVER GANG at "Da må mamma kjøre dere/følge dere og hente dere, siden det egentlig ikke er pappahelg". Hvis dere alltid påtar dere kjøringa når det er liketallsuke, eller hva dere nå egentlig er enige om som pappa-helg, og aldri henter/bringer (men likevel tar imot barna) når det er oddetallsuke/mammahelg, da får mor et incitament til å prøve å holde seg til forutsigbare helger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå