Gå til innhold

Delt foreldrerett uansett avstand?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å forlate min samboer,vi har en 1åring sammen og har delt foreldrerett.Jeg ønsker å flytte 40mil herfra,av jobbmessige grunner,men også av familiære grunner.Min samboer tviholder på retten sin og ser for seg at gutten er 14 dager hos hver av oss...!!Jeg vil jo ikke ta fra sønnen min pappan sin heller,samtidig som jeg ikke har noe som holder meg her jeg bor nå.Men jeg kan vel heller ikke drive å sende han fram og tilbake slik i all fremtid,for det første er han såpass liten nå og så er det stor avstand.Hvordan kan vi løse dette?Noen som er/har vært lignende situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

får hovedomsorgen, blir for mye stress å reise imellom for et lite barn. Dessuten er ikke delt omsorg anbefalt for barn under 3 år.

Tror du og (snart) eksen må sette dere ned og være løsningsorienterte sammen. Hvordan kan dere ordne dette på best mulig måte? Familievernkontoret kan her være til god hjelp.

Skrevet

Delt foreldrerett har ikke noe med samværsordning å gjøre. Det handler om at dere er to om å ta de store og viktige avgjørelsene for barnet.

Når det gjelder samvær, så anbefales det ikke å ha delt ansvar (50/50) før banret har fylt tre år.

Sett dere ned som voksne mennesker og finn løsninger som er til det beste for barnet. Dette handler ikke om dine rettigheter til å flytte 40 mil med barnet, men om et barns rett til begge sine foreldre.

Skrevet

hvem kan sende et så lite barn på 50-50 samvær. det burde være forbudt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...