Gå til innhold

Hvordan få snuppa på eget rom??????

Anbefalte innlegg

Skrevet

hjeeelp.... Hun ligger på vårt rom og ligger mye i vår seng. Vi kan ikke bare legge henne i senga si og gå ut. Enten sovner hun med nan flaska, da legger jeg henne i senga si, eller så må hun få kose med håret våres og da ligge vi i dobbelsenga vår. Nå har vi pusset opp rom til henne, og har lurt på om hun kanskje skal få ligge der.

MEN hvordan gå frem?? Kan bare si med en gang at jeg orker ikke la snuppa skrike seg halvt ihjel....!!!!

Hun er forresten 1 år denne mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis hun sover på dagen er vel kanskje det en god start?

hva med at en av dere ligger på madrass inne hos henne noen netter?

vet ikke helt jeg - har ingen erfaring, men er det jeg kom på

Lykke til

Skrevet

jeg vil virkelig anbefale en liten skrike kur..

jeg har heletiden vært helt i mot det..men måtte til slutt bare prøve... første kvelden tok det 40 min.. neste 20 min osv..går bare bedre og bedre...

nå ammer jeg henne i sengen vår og legger henne deretter i sin seng..hun protesterer i et min eller noe..så ligger hun der og vrir seg litt før hun finner en god måte å ligge på..da sovner hun fort...

jeg må si at kvelden har blitt MYE bedre for oss etter at vi begynte med dette.det var mye lettere enn jeg trodde...

Skrevet

jeg har heldigvis en gutt som jeg alltid bare har lagt og gått i fra. han er nå 9 mnd og jeg håper det fortsetter slik.

men da han flyttet på eget rom, var vi mye inne på rommet hans på dagtid slik at han vente seg til å være der og føle seg trygg der. Satt på gulvet og lekte etc. Vi begynte tidlig å si "natta" til noen søte rammer med fjes og hatt på med bilder av han og søsteren inni. Så hver gang vi kom inn på rommet snudde han seg til de rammene og smilte og lo. Gjorde det samme hver gang, og la han, sa natta, slo av lyset og satte på spilledåsen. Tror det er viktig med gode rutiner for de.

Så får du se hvordan det går med griningen etterhvert... husk at pappaer er mye mer tålmodig enn oss, så kanskje du bør amme og gå ut en tur... ?!

Lykke til.

Skrevet

Litt enklere for oss kanskje, da jr var 2 mnd da vi la han på eget rom, men for oss funket det med å ha på radioen inne hos han slik at han hørte stemmer og lyder når han våknet. Og la han med et godt og kjent teppe med mange gode lukter av melk og gulp og mamma og pappa.

Skrevet

dere er vel seint ute men det er bare å hoppe i det med tilvending og ant. del skriking. små barn tilvennes fort hvis ikke foreldre backer ut

Skrevet

Dette finner du svar på i boken "Sove hele natten" av Nina Misvær og Birte Svatun. Gode råd tilpasset hvert alderstrinn fra 0-6 år. Kan absolutt anbefales.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...