Gå til innhold

Litt for mye av det gode? (til dere med flere/mye gjester)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg tenker at dette er en liten baby,som blir sliten og trøtt viss det blir for mye av det gode. Dere som nybakte foreldre blir vel også slitne, og det er jo ganske dyrt med store selskap. Forstår jo at dere vil lage en minnerik dag, Men er det ikke bedre å gjøre ting enklest mulig? Med kun de nærmeste til et bestillt koldtbord hjemme hos dere (viss plass), pynt og lag det trivelig. Ta heller de store selskapene til konfimasjon og lign. Når barnet er større, og dere har mer overskudd. Er det bare eg som tenker slik? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du er ikke alene om å tenke slik. Men grunnen til at dåpsselskap feires i en stor skala kan være at man kommer fra en slik feire-tradisjon. Sitter å summerer at vi blir 40 med middags og kaffe gjester. Ja, det er mye, men så inneholder de fleste familiene 4-6 medlemmer. Og hjemme har vi plass til ni i stua...

Så for oss er det et praktisk valg å leie lokale, samt at jeg og forloveden ønsker å samle våre søsken fra begge sider. Disse har sjelden møttes selv om vi bor i samme kommune og har vært sammen i syv år til våren..

Skrevet

Helt enig med deg, men nå har det seg slik at både jeg og sambo har skilte foreldre og har igjen noen besteforeldre. Når vi har innvitert nærmeste fam: våre foreldre, besteforeldre og søsken+ faddere... så er vi allerede nesten 30 personer inkl stort og smått. Så det blir enten alle de eller ingen.... For vi kan ikke droppe å innvitere enten søsken eller besteforeldre (våre)

Skrevet

Er enig i HI..

Som jeg svarte i en annen tråd..

Skulle tro noen her skulle ha en kongelig dåp..

så mye som de gjør utav det...

Det enkleste er oftest det beste;-))

Skrevet

Når jeg har seks søsken med hver sin familie, mannen har tre søsken med familie, vi begge har besteforeldre i live og to av fadderne er venner (ikke familiemedlemmer), så blir det mye folk uansett. Vi har kuttet absolutt alle som ikke MÅ være der og sitter igjen med over 50 personer.

Vi får god hjelp av foreldrene våre og søsken, så regner med at det går fint... Og babyen får lov til å sove i et eget rom under maten, så jeg regner med at det også går fint...

Synes folk må få gjøre som de vil jeg... Og synes det er litt arrogant å gå ut fra at det blir mye triveligere med færre mennesker...

Skrevet

Eg har aldri sagt at dere ikke får gjøre som dere vil. Selvfølgelig får dere det.Det er kjekt med store familieselskap også, av og til. Eg forstår bare ikke at dere orker, tar dere råd,o.s.v.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...