Gå til innhold

Hva koster det å gifte seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye kalkulerer dere med utgifter, hvor mye et bryllup kommer på til sammen?

Og da mener jeg et kirkebryllup med fest etterpå, ca 50 gjester. Inkl ALT. Kjole, dress, brudepynt, mat, drikke, kaker, musikk, bil, fotograf osv osv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har et budsjett på 70 000, men regner med at det kanskje blir bortimot 75-80 000 til slutt....har liit å gå på.

Da er ALT inkludert, også bryllupsreisen (ikke lommepenger)

Og vi har 56 gjester til middag, og tilsammen 93 til kaffen

Skrevet

Høres ut som om du skal ha ganske likt mitt bryllup, og jeg har kalkulert med 70 000, da inkludert en brullupsreise til 10 000!

Men vet jo ikke hva det kommer til å ende på da... ;o)

Skrevet

Takk for svar, begge to. Er dette inkl lokale også? Leie eller kjøpe brudekjole?

Vi har ca 100 000, så da skulle vi klare oss ganske så bra. Så da får vi kanskje råd til en bryllupsreise også JIPPI!!!!!!!

HI

Skrevet

Ja dette er med lokale og kjøpt brudekjole! Kjolen min kostet ca. 10 000. Men lokalet synes jeg egentlig er veldig billig. Vi skal leige klubbhuset der jeg vokste opp. Det koster 295,- per person. Det er da inkludert alt, som selve lokalet, 3 retters middag, servering, rydding, osv. Det er jo ikke superfancy, men billig og helt greit! Du får nok en fin dag for 100 000,- ;o)

Skrevet

Rogaland81 - hvilket lokale er det du skal ha?

Hilsen Stavangerjente :)

Skrevet

Rogaland81: Det var veldig billig med lokale og mat. Har sjekket noen priser her som vi bor, det billigste koster kr 550 pr person... Inkl det samme som hos deg. Men vi får leite litt, så kanskje finner vi noe rimeligere.

HI

Skrevet

Det kommer helt an på hvordan du organiserer deg, mat, drikke, type kjole osv osv. Vi regner med å bruke 30 000 alt inkludert (a 70 til middag, 100 på fest) men vi har veldig god hjelp fra slekt og venner.

Skrevet

Hei Stavangerjente

He he vi skal ha Kåsen Klubbhus så det er kanje ikke der du hadde tenkt deg dersom du bor i byn... Men jeg vokste jo opp der så for meg er det helt topp! :o)

Skrevet

Ja dersom du ikke plent må ha det flotteste lokalet er der absolut penger å tjene på det! Visste ikke at det lokale klubbhuset drev med det engang jeg , hadde det ikke vært for at søsteren til veninna mi giftet seg der og anbefalte det! Og når det er så billig så kan du jo alltid pynte litt ekstra! ;o)

Skrevet

hvordan har der så møye penger sparer dere 1 år og planlegger eller får der hjelp av foreldrene deres?

Hvem er det som må betale brylupp reisen i tradisjonel her i norge?

Jeg også er i fra Stavanger...

Hva med hottel hvem betaler der og organisere det?

Skrevet

Vårt kommer på ca 100.000, herregud!!!! For en dag??!!

Skrevet

Vi ordner alt selv, og får visst bare tappe sparekontoen, og håpe at noen av foreldrene våre får lysst å bidra med en liten sum etterhvert...

Skrevet

Vårt bryllup kommer på 100.000. Utenom bryllupsreisen. Vi blir mellom 50-60 stk - på hotell. Ikke åpen bar etter middag.

Vi er så heldige at mine foreldre sponser oss med 60.000 - og har foreløpig spart ca. 25.000 selv - resten sparer vi frem til sommeren, så er det jo feriepenger, og har litt på sparekonto i reserve.

Jeg er nesten flau over å nevne inne på dette forumet at foreldrene mine betaler så mye. Mange som slenger dritt om at en ikke betaler selv - og skal ha så overdådige bryllup osv. Ja, det er en dag, vanvittig mye penger, men så er det også den eneste gangen i livet vi er vertskap for en så gedigen fest. Det er jo også en fest hvor to slekter kommer sammen, og vi feirer det også. Har vært i så mange bryllup der det er skikkelig "spare på alt" holdning - har lyst at vår store dag skal være anderledes.

Signerer fremdeles bare med "Stavangerjente" her :)

Skrevet

Hei Rogaland81

Jeg vet dessverre ikke hvor det er, men det blir nok supert!

Selv skal vi være på Atlantic hotel, og håper det blir bra det også!

Skrevet

Det blir helt sikkert konge! Lykke til!! ;o)

Skrevet

Du er heldig! Hadde jeg hatt så sjenerøse foreldre med god råd hadde jeg også takket ja til det! Det skal jo være drømmedagen din, og dersom du har mulighet til det, så hvorfor ikke...? ;o)

Skrevet

Herreli, så mange gjester dere skal ha?! Ikke for å være frekk eller noe sånn altså, men... Bare lurer liksom.. Har dere store familier? Inviterer dere alt av tanter og onkler og søskenbarn? Masse venner osv?

Tror jeg kommer til å få et billig bryllup (en gang) for jeg har (heldigvis) liten familie. Han har litt større da, men allikevel...

Eller er det faktisk vanlig med såpass mye folk?

Skrevet

Vi skal gifte oss i august og har kalkulert med ca 80 000-90 000. Det er forferdelig mye penger, men det er forhåpentligvis en "once in a lifetime"-opplevelse. Dere feirer dere selv og deres kjærlighet sammen med venner og familie.

Vi er så heldige at foreldrene våre betaler mesteparten. Vi har invitert familien til middag, ca 50 personer, og alle vennene kommer til kaffe. Hvis alle kommer blir vi ca 120 stk, syns det er mange, men det er så vanskelig å "luke vekk" noen - spesielt for han jeg skal gifte meg med. Han vil jo helst invitere alle han vet hvem er, har måttet sette foten ned et par ganger!

Håper og tror det blir en kjempefin dag! Lykke til alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...