Gå til innhold

Tenner og utslett!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er en fortann på vei ut nå. Kan utslettet komme av det? 37,6i temp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å si med utslett, men jeg har hørt at barn kan få utslett av tenner... Er utslettet bare i ansiktet, bare i kinnene, bare på en side???

Skrevet

Er litt i panna,kinnene,litt rundt munnen og på brystet. Ruglette små nupper på en måte.

Skrevet

Har du tatt glasstesten for sikkerhets skyld? Altså å trykke et glass mot utslettet og se om det forsvinner under trykk...

Høres egentlig ikke ut som det er utslett i forbindelse med tennene.. Har bare hørt om utslett i kinnene ved tannfrembrudd.

Skrevet

Ja,tatt glass testen. Utslettet blir borte.

Skrevet

Bytta nick

Skrevet

Så bra at prikkene ble borte! Ble nesten litt bekymret over beskrivelsen av utslettet. Det vanskelige med utslett er at det kan være så mye: barnesykdom, allergi, overfølsomhet for ny mat/nye stoffer i omgivelsene, virus eller bakterieinfeksjoner.

Men snuppa di er feberfri og det er jo kjempebra! Jeg ville ringt legekontor i morgen og fått lege til å se på det, dersom det fortsatt er der etter natta.

Jenta mi fikk utslett, uten feber, for to uker siden. Var store flekker i ansiktet det. Da jeg ringte helsestasjonen så ville de at jeg skulle dra til lege samme dag. Virker som mi er allergisk...

Skrevet

Hei!

Jeg har det akkurat likt som deg. Jenta mi fikk ei ny tann i går og samtidig fikk hun utlett på magen og ryggen. Masse små røde prikker som gikk bort ved glasstesten. Har også hatt litt feber på ettermiddagene før tanna kom. Hun fikk forresten sprøyte med dose nr 2 (5 mnd vaksinene) for ei uke sida. Var hos lege i dag og viste fram utslettet, og han trodde det bare var en reaksjon enten på sprøyta eller på tanna. Vanskelig å si uten prøver, men det var ikke farlig. Skulle komme innom igjen hvis det ikka gav seg og om hun klødde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...