Gjest Skrevet 8. februar 2007 #1 Skrevet 8. februar 2007 Jeg har ei jente på 4,5 mnd. På natten er ting som før, bare så det er sagt først. Veslemor har de siste dagene vært veldig grinete og klager mye. Kan plutselig begynne å hyle uten noen foranledning. Hun har pleid å kunne ligge anlene og leke i ca en times tid etter hver lur, men nå ligger hun max et kvarter for all helvete er løs. Hun blir blid med en gang hun kommer på armen. Det jeg egentlig lurer på er om det kan være at hun begynner å trenge mer mat, om det kan være tenner eller om hun kan være i ferd med å bli syk. Jeg er litt sånn utilpass noen dager før jeg blir syk og det ville jo være logisk dersom hun er på samme måten. Kan jo også legge til at hun i dag har sovet ekstremt mye...
Murmeline Skrevet 8. februar 2007 #2 Skrevet 8. februar 2007 HALLA!! Har ei venninne med ganske maken baby, grinete, klagete, lett feber (?), og har sovet ekstra mye i dag. Noe som går?? Eller så er de andre teoriene dine bra de også. Følg med ekstra godt på henne blir vel stikkordet...
Gjest Skrevet 8. februar 2007 #3 Skrevet 8. februar 2007 Lett feber av og på tror jeg men har ikke noe vettugt feber mål som kan brukes på "krapylet" Den har nemlig glemt hvordan man ligger stille:p Hun klarte å komme seg opp på alle 4 i dag! *stolt* Og hun løfter ene siden og kryper liksom (i sirkel stort sett:p) Moro...
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 8. februar 2007 #4 Skrevet 8. februar 2007 Jeg vet hvordan du har det......Jenta vår hadde kolikk til hun var 3,5 mnd. Så vi styrte MYE med soving og.... ja alt egentlig...... Så hadde vi en fredelig måned til ca 4,5-5 mnd. Da var det påan igjen med sutring, lite tålmodighet, mye skriking ved leggetid etc. Vi holdt da på med tilvenning av fast føde uten at det var noen mirakelkur for sovinga (som noen hadde fortalt oss). Men så når hun var 6 mnd så kom den første tanna opp. Så det kan nok være at det er en kombinasjon av det du nevner. Pluss at det er mye som skjer utviklingsmessig i den alderen. Men trøsten fra meg er at det går over! Hvis hun holder på å bli syk så bryter det vel ut om kort tid hvis hun har vært litt grinete noen dager.
Gjest Skrevet 8. februar 2007 #5 Skrevet 8. februar 2007 Tusen takk for godt svar:) Heldigvis er leggetiden fremdeles grei *bankibordet* Får håpe mysteriet snart løser seg. Vil jo gjerne vite hvorfor hun plutselig hyle og krever mye mer enn vanlig... Tenkte kanskje hun kunne være sulten for jeg har masse melk egentlig men er ganske så skrapa allerede etter andre bespisning...
Murmeline Skrevet 8. februar 2007 #6 Skrevet 8. februar 2007 vet du, snuppa her kan aldri ligge alene på gulvet mer enn 5min.. MEN; nå i det siste er babygymmen blitt kjedelig, tror rett og slett at verdensbildet hennes har blitt større, og at hun er mer nysgjerrig nå enn før. Kanskje de bare har blitt litt større, i tillegg til litt forkjølelse osv..
Gjest Skrevet 8. februar 2007 #7 Skrevet 8. februar 2007 Babygymmen har veslemor revet i stykker for en måned siden minst... Så lenge holdt den:p Lekegrinda er fin en liiiiiten stund, der er det masse leker, speil og to uroer med musikk. Ellers går det mye i teppe på gulvet med leker på, og derfra ser hun tv og det er jo helt konge! (jeg kan alle reklamene på cartoon network utenat nå glemmer å bytte) Men men, får nyte det mens hun faktisk digger armen til mamma mest i hele verden, er ikke så lenge til mammaer bare er teite! Hehe... Til Andrea; 5 min er lite, være snill med mammaen din og ligg i ti i morgen!
Murmeline Skrevet 8. februar 2007 #8 Skrevet 8. februar 2007 Hihi.. Andrea sover, så hører deg ikke:)
Aga:-) Skrevet 8. februar 2007 #9 Skrevet 8. februar 2007 Joda, Andrea her hører deg;-) Ofte er det sånn at barn blir urolige, sutrete og utilpass rett før de når nye milepæler i utviklingen. Jenta di er jo på vei til å begynne å krype (!Tidlig!), så det kan jo være en forklaring?
sunshine&gullungen+bitteliten Skrevet 8. februar 2007 #10 Skrevet 8. februar 2007 Kunne likesågodt ha skrevet dette selv. Jenta mi er 4mnd og en uke og akkurat som din.. Har begynt med en ny type hyl nå som høres ut som om hun blir mishandla eller noe.. ligger å klagehyler masse når hun ligger på gulvet, gjorde aldri det før.. phuu blir mye hyl her om dagen ja.. Har lagt inn noen innlegg over om jeg skal begynne med grøt.. for er ganske frustrert om dagen for jeg skjønner ikke helt hva lillesnupelupp vil. Hun har alltid vært kjempeblid og enkel å ha med å gjøre ellers.. Tenker som deg.. er det tenner?? mer mat? eller begynner hun å bli forkjølet?? (er litt snørrete) Min har også sovet mer enn vanlig i dag.. Har lest fler innlegg her inne om babyer som har vært litt vanskelige å ha med å gjøre rundt 4mnd alder, så kan jo hende det bare er en fase de må gjennom. Tenkte se det an litt.. blir det ikke bedre kommer jeg sikkert til å legge inn et klageinnlegg her om noen dager
Gjest Skrevet 8. februar 2007 #11 Skrevet 8. februar 2007 Aga Joda, du har et poeng der, kanskje det rett og slett er det. Hun vil ikke ligge på ryggen og kanskje hun blir sint fordi hun ikek får til det hun vil? Og at hun sover mye fordi hun blir sliten av all treningen. Kanskje?! Hmmm... Nye tanker hele tiden:p litenjenteimagen:) Kanskje vi skal holde hverandre oppdatert? Se hva som skjer? Jeg er veldig spent på å finne ut hva dette skyldes...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå