Møøø Skrevet 8. februar 2007 #1 Skrevet 8. februar 2007 Snuppa mi på snart 3 elsker rosa... Bommer aldri når jeg spør hva slags farge en ting har og den er rosa... Har jo ikke bare rosa ting, og har ikke favorisert noe rosa fra min side, men rosa er tingen... Noen som vet hvorfor det er sånn?? Er det bare handelstanden som lager rosa produkter og rosa klær til jenter og det er det som gjør det sånn??
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2007 #2 Skrevet 8. februar 2007 Aner ikke hvorfor det er sånn, men det er snedig ja. Rosa er visst en veldig fin farge. Både gutten og jenta mi liker den fargen. Men på jenta skal visst alt være rosa. Gutten er ikke så veldig opptatt av farger og slikt. Samme gjelder andre ting som er typisk gutte og jente ting. Jenta fikk dukkevogn og trillet rundt i den, la dukken og bamsen i den. Ble ikke oppfordret av noen av oss, det kom automatisk. Gutten vår fant også dukkevognen. Men det var ikke til trilling av dukken han ville ha den til. Nei, han snudde den opp-ned og snurret på hjulene. Barna mine er gjevngamle og leker sammen med både gutte-og-jente tingene. Men ser at når jenta dekker på til te-selskap, så kommer gutten med bilene sine å kjører på bordet med, eller parkerer de på hversitt fat. Eller når jenta leker med barbie huset, så kommer han å parkerer bilene sine der. Jenta synes bilene trenger dukker til å sitte i dem og lager ett lite rollespill mens hun kjører på dem, mens gutten trenger ingen sjåfør til dem, så fremt han får lage vroom-lyder når bilene kjører så er han fornøyd. Tror nesten det er ett gen som sitter i oss alle jeg. Er du jente så blir det automatisk rosa og dukker, er du gutt så blir det automatsik blått og biler. Tror ikke at noen kan endre på det, uansett hva barna begynner å intressere seg for.
kreps-76 Skrevet 8. februar 2007 #3 Skrevet 8. februar 2007 Tja..kanske noe av det samme som med biler og gutter...?!
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2007 #4 Skrevet 8. februar 2007 Min gutt elsker også rosa. Han er for liten til å skjønne at han ikke har "lov" til det.
camilla^ Skrevet 8. februar 2007 #5 Skrevet 8. februar 2007 Min ex-svoger hadde skikkelig rosa dilla når han var mindre. På gutterommet sitt ligger det fortsatt rosa vegg til vegg teppe. Han ville også male veggen rosa, men det sa faren nei til. Teppet er ikke knall, men sånn dust og grårosa. hehe.. Rosa sykkel og rosa ski hadde han også. Stakkaren får fortsatt høre det, selv om han blitt skikkelig gutte gutt de senere åra. Ungenes farmor kjøpte dukke til tantungen sin en jul. For han ønsket seg så en dukke, siden mine unger hadde dukke ville han også ha. Han er like gammel som mi eldste og leker endel sammen. Pappan til gutten er enda furten over den dukka. Gutter kan vist ikke leke med dukke mener han.. Så jeg syns det er knallers at han leker masse med den.
ann33 Skrevet 9. februar 2007 #6 Skrevet 9. februar 2007 He, he..kjenner meg ikke helt igjen jeg men jeg hører andre forteller om det samme. Jeg har ei jente på 3,5 år som aldri har vært særlig opptatt av rosa. Jeg har jo kjøpt endel rosa/lilla til henne, både fordi jeg synes det er fint og fordi jeg da fort ser forskjell på hennes og lillebrors klær som nesten er like store. Hvis jeg spør henne hvordan farge hun vil ha sier hun kanskje blått eller rødt, aldri rosa. På karneval i barnehagen var det haugevis av rosa prinsesser, og så min lille Spiderman :-) Hjemme leker hun med tog, biler og lego, dukken er det mer lillebror som er opptatt av. Jeg synes det er helt ok, hun får leke med hva hun vil og hvis hun kan velge klær så får hun det. Så lenge klærne ikke er direkte stygge kan hun godt bruke "guttefarger" for min del. Har tenkt sånn at jeg ikke kan si "det kan du ikke, du er jente". Er ikke sikker på om jeg kommer til å synes det er like greit om lillebror vil bruke bare rosa og begynner med hårspenner og pynt...men da får jeg vel gå en runde til med meg selv hvis så skjer...
Snubi Skrevet 9. februar 2007 #7 Skrevet 9. februar 2007 Jeg har også en gutt som eeeelsker rosa, så det er nok ikke bare småjentene, he-he! Han vil alltid ha rosa sugerør og knabber de rosa hårstrikkene til jentene i bhg. I dag var vi på sykehuset og tok blodprøve og da fikk han rosa plaster etterpå og var overlykkelig. Det var også den første fargen han lærte seg....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå