mere-er Skrevet 8. februar 2007 #1 Skrevet 8. februar 2007 Nå er det tid for karneval, og i barnehagen til sønnen vår skal barna kle seg ut som troll.. Har pløyd gjennom endel nettsider nå og kan ikke finne trollkostyme. Noen som har forslag? Noe jeg kan lage/ordne selv? Takker for alle tips:)
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 8. februar 2007 #2 Skrevet 8. februar 2007 Ååå nå kom det minner her ja.. hehe Jeg var kledd ut som troll da jeg gikk på barneskolen.. Da lagde mamma det selv.. Jeg hadde en vedsekk som hun lagde hull til hodet og armer og til bena, så det ble en kjole på en måte.. Tykt tau til hale som festet midt på sekken bak med en rød sløyfe på halen.. Svart krøllete parykk.. Hadde brun strømpebukse og genser under..
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2007 #3 Skrevet 10. februar 2007 I tillegg kan du sy på noen fargede lapper på "vedsekk-kjolen" . Sy for hånd med grove sting og tykt garn slik at stingene vuses,
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 10. februar 2007 #4 Skrevet 10. februar 2007 Det var smart:) Så den er sliten ut hehe
*Maggi* Skrevet 12. februar 2007 #5 Skrevet 12. februar 2007 http://www.festmagasinet.no/drakter/drakter_barn.htm Se på linken ovenfor - ganske langt nedpå siden finner du trollkostyme. Selv var jenta vår for liten til dette kostymet, og jeg løste det ved å gå på Kapp Ahl, kjøpe en brun langermet T-shirt samt en brun "joggebukse" som jeg klippet taggete nederst på ermene, bena og kroppen. (Beige og lysebrunt kan også funke fint) Tok et par gamle t-skjorter i mitt skap og klippet ut lapper av det, og sydde på. Jeg brukte vanlig sytråd når jeg sydde de på, og så tegnet jeg store sting på dem med tusj etterpå (sy med tykk ulltråd på sånt stoff var så godt som umulig, derfor den løsningen). Hale kjøpte jeg ferdig på Standard leker. Prøvde egentlig å få tak i tykt hampetau til å bruke som hale, men det var enklere sagt enn gjort. Alle stedene jeg sjekket hadde kun hvitt eller blått nylontau for salg, og det ble ikke helt den samme sjarmen : ) Hadde også en strieløsning i bakhånd, men hun ble veldig fin i mitt delvis hjemmelagde kostyme, så vi brukte det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå