Lumsk Skrevet 8. februar 2007 #1 Skrevet 8. februar 2007 Dere som bruker lammeskinn i senga til barnet, hva bruker dere som dyne? Termodyne? Sommerdyne? Tynnere teppe? Når vi har prøvd å legge skinnet i senga til poden har han våknet gjennomvåt på ryggen. Han er veldig varm i seg selv, men vi tenkte kanskje at det var lettere å legge ham over i egen seng etter amming dersom han ble lagt på skinn istedet for kald madrass.
~mamma~ Skrevet 8. februar 2007 #2 Skrevet 8. februar 2007 Gullet vårt har knapt sovet uten skinnet... Hun har dundyne og ullpysj, og er passe varm, også når hun har sparket av seg dyna.
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 8. februar 2007 #3 Skrevet 8. februar 2007 Snuppa her har aldri vært våt på ryggen etter hun har ligget på lammeskinnet. Har en helt vanlig dyne - ikke dun, ikke sommerdyne...husker ikke hva som er i den. Har bare bleie å vanlig pysj - ikke body under. Å ikke sokker med mindre pysjen er uten bein. Har det forholdsvis kaldt på rommet hennes - lufter om mårran og lukker det igjen på formiddagen og holder da døren lukket til sengetid. Kanskje du har for mye på ham eller for varmt på rommet i tillegg til at han er så varm av seg?
Gjest Skrevet 8. februar 2007 #4 Skrevet 8. februar 2007 vi har lammeskinn i sengen, eneste måten vi klarte å legge henne i vuggen uten ramaskrik også har det bare blitt sånn... hun sover bare med body og sokker, også har vi vanlig babydyne over, men jeg legger den på tvers, også passer jeg på at den ikke går lenger opp enn til brystet hennes... akkurat passe da. virker sånn hvertfall.. også har vi det ganskje kaldt på rommet! hvertfall såpass kaldt at det ikke frister å ta av dynen.. hihi, vi har forresten et helseteppe oppå skinnet , for ellers bare aker hun seg ned og snurrer rundt og vi har to ganger funnet henne igjen i fotenden,på tvers under dynen... hihi.. og vuggen er bare 44cm bred.... stakkar! hihi
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2007 #5 Skrevet 8. februar 2007 Babyen vår ligger i body med sånn "sovepose" over, oppå lammeskinnet. Hun har aldri virket for varm slik.
Mamma og smula Skrevet 8. februar 2007 #6 Skrevet 8. februar 2007 Jenta mi har aldri vært svett på lammeskinnet. Vi har på vanlig pysj og bruker dundyne. Vi har ca 15 grader på soverommet.
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 8. februar 2007 #7 Skrevet 8. februar 2007 jenta vår har ligget på lammeskinnet fra dag en, både i vogn å seng. hun ligger på det, har body strømpebukse og pysj og vanlig dyne. i sommer da d var 30 grader prøvde jeg å ta skinnet bort, men da ble hun svett å våt med en gang!
oui-oui Skrevet 8. februar 2007 #8 Skrevet 8. februar 2007 Hehe, jeg har ei lita ei på samme alder som din, og hun har til nå ligget i bag'en sin oppi senga, for at hun skulle ha det litt "trangere". Etter å ha funnet henne 3 ganger nederst i bag'en med føttene over kanten (!) så har jeg begynt å legge henne rett i senga. Det så liksom ikke så behagelig ut å ha føttene så høyt... Heldigvis hadde hun på et eller annet vis fått med seg dyna på ferden, så hun lå ikke under den.
Nattos Skrevet 8. februar 2007 #10 Skrevet 8. februar 2007 Jeg har skinnet fra Nøstebarn. Fungerer kanonbra. Han har på seg body(ofte ull), pysj og ullsokker. Også ligger han i babysafe og har dundyne over seg. Han har aldri vært svett på ryggen eller noe annet sted. Har det ikke spesielt hverken kaldt eller varmt på soverommet, men når jeg selv bare sover i trusa under mi dyne så frister det ikke å ta av dyna. Jeg har også flere ganger funnet han nederst i senga, han aker seg nedover uansett. Jeg knytter dyna fast i en av de nederste sprinklene så den bare rekker han til rett under armene, også legger jeg den alltid ned under armene hans. Selvom han ligger i babysafe så klarer han å ake seg litt nedover, men ikke så langt som før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå