Gå til innhold

"Gravideklær"


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er så vanskelig å finne grvideklær jeg liker. Ser ut som om de fleste butikker satser på gravide godt opp i tredve-årene. Selv er jeg 25 og ønsker noe som ser litt "freshere" ut. Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tro du meg, det er ikke lett å finne selv om du er i 30 åra;0)

Jeg er 33 og synes at det meste er dyrt og kjedelig! Ni Måneder har masse fint, men der er det dyrt, og jeg har ikke råd til å beltat feks 1200 Kr for en bukse jeg kommer til å bruke i ca 5 mnd!

Så H&M er vel det vi får satse på. Kankje litt store gensere fra vanlig avdelingen feks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Kule Mage på Grünerløkka har masse fint! Kule bukser blant annet. Om du ikke bor i Oslo har de nettbutikk også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste tips er å kjøpe deg noen bukser eller skjørt i en gravide butikk.

Overdeler så er jo moten midt i blinken akkurat nå. Masse "mamma" fasong utover våren.Masse a fasong med plass til stor mage.

Ellers så hadde en kollega av meg et godt triks. Hun kjøpte billige topper/t-skjorter og så klippet hun dem av så de blei en tube. Dette hadde hun på under gensere, topper osv som var for kort. Dersom du ikke er stor i utgangspunktet tror jeg du finner mye bare med å gå opp en størrelse i forhold til hva du pleier å bruke ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk denne siden, freshere enn det meste andre. På sidene kan du også finne forhandlere. Og med Vero Moda/Only priser. (Bestsellergruppen)

http://www.mama-licious.com/

Vannvittig mye dårlig med mammatøy i norge, HM stinker.

Skal til USA neste uke, håper jeg finner masse freshe ting der.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....og i Norge er jo prisene 5-doblet i de forskjellige butikkene :-(

Hvordan gjorde du dette?

Sist gang bodde jeg i Oslo og hadde tilgang til Svangerskapet og den kule mage, -men det er jo veldig dyre klær for en sånn kort periode synes jeg. Har du tips på hvordan å få tak i disse klærne på www.mama-licious.com til de norske prisene det er referert til der?

 

Fler meg ufresh i klærne jeg går i nå, -og gleder meg til mer typisk gravidmage, og flotte klær!

 

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg handler på H&M. Jeg fant ingen kule bukser, men samboeren min gav ikke opp og fant jaggu en døds kul bukse i dongeri. Så jeg anbefaler H&M, de har faktisk mye kult og fint, og veldig rimelig forhold til mye annet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt en genser og en topp på H&M. Likte egentlig ikke fasongen der så godt.

Lindex har noen gravideklær, men kanskje ikke så mye hipt og kult akkurat. Greit for basisklær, da.

Ellers syns jeg mama-licious klærne er kjempefine, og billige.

I Trondheim selger de dem på EXIT-butikken på torget. Ikke så stort utvalg, men skikkelig kule klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg er selv 25 år med termin i sommer, og jeg har bestilt en del klær på www.laredoute.no. Benyttet meg av vintersalget.. I tillegg har jeg kjøpt en del topper og kjoler i vanlige butikker, for mange av de nye modellene for våren har ganske mye vokserom. Sånne topper/kjoler som er beregnet over bukser eller tights eller kjoler med empirliv som man kan bruke nesten frem til fødselen. Jeg har også hentet frem bestemors vintagejakker fra 60tallet som har plass til en kjempemage! Det eneste jeg sliter med er å finne bukser som sitter bra både over mage og rumpe :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mama-licious selges bare i butikkene, men de fleste butikker sender jo hvis en spør dem. De klærne er kjempekule og prisene er jo lave, synes jeg. Kjøpte meg bl.a.en kul jeans til 300 kr og en linbukse til 200 for noen dager siden. Anbefales! Holder bedre på fasongen og fargen enn det meste på H&M, synes jeg.

Husk at det blir både mva, frakt og kanskje toll på varer fra USA...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kollega av meg sa at da hun gikk gravid hadde hun syltestrikk rundt knappen på buksa og lange gensere utenpå. Det fungerte visst helt fint.

 

Kanskje ikke så veldig spennende, men dersom du har en bukse du er glad i som sitter pent, er det kanskje noe å vurdere?

Og gensere skal jo være lange igjen nå!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber med klær og vet det kommer mye denne sommeren som er det man i gamledager kalte mammaklær.(det er altså i motebildet nå for de som ikke er gravide) Det er korte kjoler, lange tunikaer og jeg vet ikke hva som jeg tror de fleste vil ha plass helt til man er ferdig. Jeg har hvertfall kjente som går i dette nå og har god plass.

Jeg tror det vil være lurt å følge med på HM,Vero Moda, Bik Bok, Cubus osv denne våren/sommeren. Sikker på det finnes spennende klær :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,hei;)

En annen fin plass å kjøpe "gravid klær" er på lindex,de har ikke gravidklær der så vidt jeg vet ,men det er jo bare å gå opp i 1 eller flere størrelser.

Angående bukser som er trange i livet,er jo bare å ta opp knappene,så har du sikkert en lang fin genser/t-shorte, singlett..å da vises det ikke at det er åpent..

 

Så med det slipper du å gå på gravidbutikker der det er skikkelig dyrt pluss at det kanskje ikke henger helt med moten eller smaken din;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært innom på Cubus. De har masse morsomme overdeler som ligner i snitt på de overdelene man for 30 år siden brukte som mammaklær.

Anbefales virkelig å ta en titt. Dette er topp mote for de som ikke er gravide... og for oss er det plass til magen som vokser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anouschka with Love

Shopper der jeg. Drit kule, og fine i fasongen. Dessuten så er det rimelig, og man kan ofte bruke det etter graviditeten også (stretch.)

Synes det er mange baggy jeans som er kule, litt dyrt å kjøpe mange, men et par å bytte på med er nok. Så noen på Only nå som passer, eller hvorfor ikke knabbe ett par av buksene til pappaen?? :0))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv 34 år, men synes som deg at det er mye kjerringklær til gravide. Men hvertfall noen HM butikker har godt utvalg. Hvis du bor i oslo så har HM på stortorget noe fint. Kjøpte selv et par trange smale jeans og snekkerbukser der i forrige uke. Men det er mye kjedelig der også. Jeg har alltid sagt at jeg aldri skal ha snekkerbukse som gravid, men disse var kule! Smale og fine i rumpa og med god plass til magen etterhvert. Lykke til med shopping!

 

PS! Jeg er i uke 18 og har måttet gi opp de vanlige klærne mine. Er tynn og spinkel til vanlig så magen hadde bare en vei å gå - ut, ut og mere ut... Hører om så mange som ikke har mage før i uke 20-30. Hvordan er det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...