SnupsaTupsa Skrevet 8. februar 2007 #1 Skrevet 8. februar 2007 Og hvor mye er de våkne av gangen? faste sovetider? Hvor mye spiser de (som får mme er vel eneste som kan svare på det), og hva gjør dere når de er våkne? Jeg sliter så fryktelig med min lille føler jeg selv, så lurer på hvordan andre har det med baby på samme alder
SnupsaTupsa Skrevet 8. februar 2007 Forfatter #2 Skrevet 8. februar 2007 herregud så rotete det ble da! sorry!!! To forkjøla småjenter, så ingen søvn på en del dager... Sikkert derfor det bare er rot om dagen også, men...
Heira☆ Skrevet 8. februar 2007 #4 Skrevet 8. februar 2007 Min lille gutt er snart 3 mnd. Han er nok født med godt sovehjerte for han sover hele natta, noe han har gjort siden han var ca 1 1/2 mnd. Men de to siste nettene har han våknet tidlig på morgene 4-5 tia. Da har jeg gitt han mat, og så har han sovnet igjen. Grunnen til det, tror jeg kan være at jeg har fått han til å legge seg litt tidligere 8-9tia. Før blei kl. gjerne 22 og 23 før jeg fikk lagt han. Men alt i alt, sover han mellom 8-10 timer pr. natt. Om dagen kan han ta seg en liten lur ett par timer etter han har stått opp, variere litt mellom 30 min. og en time. Seinere på ettermiddagen sover han mellom 2 og 4 timer. Når det gjelder mat, er han et matvrak he he. Har aldri mål døgninntaket, men jeg tror det ligger på rundt 800 ml. Han får kùn mme. Når det gjelder å finne på ting når han er våken, synes jeg det er vanskelig. Det blir lissom bare å sitte og snakke og dulle med han. Han er jo ikke så stor ennå, så det begrenser seg jo på en måte. Det blir vel litt lettere å finne på noe når han blir litt større håper jeg. Ellers er vi ute og går oss en tur hver dag, hvis det ikke regner da.... Og sånn går dagene...
Gjest Skrevet 8. februar 2007 #5 Skrevet 8. februar 2007 lillegutt var veldig glad i å sove på dagen, og være våken på natta, men nå ser det ut som det er snudd. Han har bestandig sovet godt da. Nå har vi hatt fire netter med normal rytme:) krysser fingrene. I natt sov han fra 20.30 til 6.30 med ett måltid. Var ikke våken lenger enn en time, før det ble en times dupp:) Da var det veldig godt å legge seg ned litt selv også Han klarer vel ikke være våken lenger enn alt fra 1,5 til 3 timer i gangen. Alt etter hvordan han har sovet. I dag sov han igjen et par timer i vogna. Ser at jeg burde lagt han i vogna igjen på ettermiddagen. Han sover ikke like godt inne lenger, og han er kjempetrøtt nå. Min er også matvrak som gjerne kunne hengt i puppen hele dagen om han fikk lov:) Er stort sett ute å triller hver dag, så lenge det ikke er for kaldt. Når vi er inne ligger han litt under babygymen, sitter litt i vippestolen. Har så vidt begynt å prøve å daske i lekene som lenger, men det er ikke lett å fa hendene til å lystre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå