Gå til innhold

Dere som ammer kun tidlig morgen og ettermiddag/kveld....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye annen mat spiser de i løpet av dagen? Mini er litt over 8 mnd og jeg skal begynne å jobbe om en og en halv uke, så da blir det jo bare amming på morgenen før jeg går, samt ettermiddag og kveld. Lurer på hvor mye mat han da trenger? Nå får han:

pupp kl 07

grøt av 150 ml + vann kl 09

lunsj kl 1200 - halv fruktmos + halv skive + vann

middag kl 1500 - 3/4 middagsglass + halv fruktmos + vann

kvelds kl 1830 - grøt av 150 ml+ vann

kveldspupp kl 19

I tillegg får han gjerne 2-3 puppingser enten etter måltid eller innimellom alt etter behov. Bør jeg erstatte mm med på dagen med mme? Eller vil han spise mer til de faste måltidene når han ikke lenger får mm på dagtid??? Noen andre her som jobber som har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke å erstatte mm med mme. Hvis han blir mer sulten når han får mindre pupp, vil han kompensere det med å spise mer fast føde. Gutten min er ti mnd og han spiser kun litt mm til frokost og før lunsj. Drikker vann til måltidene og utenom ellers. Han spiser som følger:

Frokost 1-2 skiver

Lunsj Grøt, stor porsjon

Middag Et middagsglass og evt litt frukt

Kvelds Grøt, stor porsjon

Vet ikke akkurat hvor mye grøt han spiser for jeg måler ikke, men det er en nesten full dyp tallerken. Det er melkepulver i grøten, så han får litt melk på den måten og.

Skrevet

Hei :)

Du har krav på inntil 2 timers ammefri om du jobber i stat eller kommune.

Jeg jobber nå, mens pappaen har perm i 5 uker, for så å fortsette permen min fra slutten av feb. Jenta mi er 9 mnd. Jeg har ammefri 2 timer pr. dag. Kommer litt senere på dagvakt og pumper en gang på jobb. Kommer til vanlig tid på kveldsvakt, pumper en gang på jobb, og slutter litt tidligere.

Skrevet

Gutten min er 10 mnd men har spist omtrent det samme siden han var 8 mnd.

Han kommer til å spise mer til de faste måltidene når han ikke får mm lenger.

Her er det som følger:

0600: mm

0800: Grøt av 180ml vann+ vann å drikke

1130: Halv brødskive + litt banan+ vann å drikke eller grøt + vann

1430: middagsglass+frukt+vann å drikke

1800: Grøt av 180ml vann + vann å drikke

1900: mm

Skrevet

Tusen takk for svar :) huff det blir rart å begynne på jobb igjen - best å krampekose seg den siste uka :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...