Gjest Skrevet 8. februar 2007 #1 Skrevet 8. februar 2007 Datteren min elsker Nestle maisgrøt. Jeg lager den med mme, men synes den blir så klumpete. Rører og rører, men det hjelper ikke. Har også prøvd å riste den sammen. Ender med at jeg må presse den gjennom en sikt... utrolig tungvint! Andre som har samme problem eller et godt råd?
lea80 Skrevet 8. februar 2007 #2 Skrevet 8. februar 2007 Jeg blander med morsmelk men det blir vel mye det samme. Istedenfor å først varme melka å så blande i pulveret så varmer jeg melka litt og rører inn litt og litt pulver mens jeg varmer grøten tilstrekkelig. Jeg syntes det hjalp for klumpene ;-)
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 8. februar 2007 #3 Skrevet 8. februar 2007 nei er ikke plaget med det, men det kan være at du har mme for kald... det står at man skal ha i grøtpulver så vesken, men jeg bruker mme/vann først, så pisker jeg med en gaffel hele tiden mens jeg drysser i litt og litt grøtpulver til det blir passe konsistens=)
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 8. februar 2007 #4 Skrevet 8. februar 2007 Syns alle grøtene er sånn jeg...... Vi bruker 8 mnd grøter nå og de blir klumpete de også selv om man bruker rå makt ved røringen. Vi har en stavmikser med visp og bruker jeg den så blir grøten klumpefri. Men jeg tror ikke bebisene tar noen skade av at det er noen klumper i grøten.
Mathias`mamma Skrevet 8. februar 2007 #5 Skrevet 8. februar 2007 Jeg gir den med klumper og alt jeg. Ser ikke ut til at jr tar noe skade av det nei...
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 8. februar 2007 #6 Skrevet 8. februar 2007 Hos oss blir det klumper om vesken er litt for varm synes jeg. Virker som det må være akkurat 40 grader.
Mamma-K Skrevet 8. februar 2007 #7 Skrevet 8. februar 2007 Prøvde Nestle maisgrøt først i går og reagerte på at det ble klumper. Kanskje jeg gjør noe feil tenkte jeg, men siden flere har problemet så. Siler den før jeg gir den til minsten.
Sina-mor...;-) Skrevet 8. februar 2007 #8 Skrevet 8. februar 2007 tar først vann i skåla, så pisker jeg inn pulveret med en gaffel til passe tykkelse, da blir det lite eller ikke noe klumper her i gården iallefall....
Meg&gutta~prøverpånr3 Skrevet 8. februar 2007 #9 Skrevet 8. februar 2007 bruk gaffel å rør/pisk med da vel:) d gjør vi... trenger ikke å være mer avansert enn d...hehe...
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2007 #10 Skrevet 9. februar 2007 Jeg har blandet havregrøt med vann, mais grøt med mm og med mme. Det er kun med mme grøten blir klumpete så det er nok noe med den som gjør det. Og da hjelper det ikke med å piske med gaffel eller i hvilken rekkefølge du blander eller hvilken temperatur væsken har.
Prins&Prinsessa Skrevet 9. februar 2007 #11 Skrevet 9. februar 2007 Har mme i, og med maisgrøten blir det klumper uansett. Men byttet til havregrøt og den klumper seg ikke i det hele tatt. Blir ikke mer maisgrøt her i huset nei..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå