visl Skrevet 8. februar 2007 #1 Skrevet 8. februar 2007 Vår lille frøken av en solstråle på 5 mnd sover utrolig godt i vognen sin, i bilen og selvfølgelig på armen, gjerne kinn mot kinn med puppen :-) Alt er veldig rolig og fredelig helt til vi skal legge henne over i sengen sin, da begynner "spetakkelet". Det er jo veldig koselig å sitte med henne på armen, men som 3-barns-mor hender det at jeg har litt annet å gjøre i tillegg ;-) Noen ganger (på natten) sover hun greit der, men veldig ofte virker det som hun ikke finner roen. Dvs hun finner roen så lenge vi holder henne i hånden, stryker og koser - men så fort vi slipper om det er aldri så forsiktig så våkner hun veldig ofte igjen. Hun har vært sånn helt fra hun ble født, ville helst ikke ligge i "trallen" sin på barsel heller. Hun er veldig nærhetssøkende og får masse, masse kos og nærhet. Vil helst ligge/sitte på armen også når hun er våken. Vi koser ogss glugg i hjel, men tenker at det vill være godt for henne å sovne rolig for seg selv. Noen gode tips eller noen som kjenner seg igjen?
mammaentiltrulte Skrevet 8. februar 2007 #2 Skrevet 8. februar 2007 kjenner meg veldig igjen i det du beskriver ja. tulla mi er akkurat på samme måten. vil helst være i nærheten av oss hele tiden. de første månedene måtte jeg gå med henne på armen nesten hele tiden og hun sov bare i sengen med oss og måtte ammes i søvn. nå har hun blitt litt bedre og kan ligge en del å leke alene på teppet sitt om dagen. de førstre 3 mnd tok hun heller ikke smokk, brukte puppen til det, ble lit sliten etterhvert. men så fant hun ut at smokken var grei og da fikk vi henne til å sove i vuggen noen uker alane, men tok i hvertfall en time med vippig på voggen og sang før hun sov. men nå har hun begynt å tulle igjen og vil bare sove i sengen vår. blir litt fortvilet, er litt deilig å kunne sove litt alene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå