Gå til innhold

Er det bare meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et veldig godt forhold til mannen min. Vi krangler så og si aldri, vi er ærlige overfor hverandre og tar eventuelle misforståelser som oppstår pga ulik kulturell bakgrunn med et smil. Vi vet jo godt at vi har ulik bakgrunn, og har brukt god tid på å sette oss inn i hverandres kultur, slik at vi skal unngå unnødvendige problemer.

Jeg fant denne debatt siden, og tenkte at her kunne jeg snakke om relevante ting knyttet til det å ha ulik kulturell bakgrunn. Er det bare jeg som føler at denne siden fort blir litt sånn at her kan vi slenge dritt om utenlandske menn? At de mangler økonomisk sans, at de ikke snakker perfekt norsk, at de lyver om alder og andre ting. Jeg har ikke problemer med noe av dette knyttet til mannen min selv om han ikke er norsk, men har venninner (med norske menn) som sliter med dette at de lyver osv. Hvorfor legges disse debattene ut her? De er jo minst like relevante for de som er i helnorske forhold.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her som alle andre steder på dib har vi sånne anonyme som liker og lage litt liv..(er vel derfor jeg selv liker og bruke nicket mitt uansett.. jeg er jo anonym nok bak det egentlig..) det har ikke vært sånn hele tiden. jeg har bare vært her i to mnder, men det er bare de siste tre ukene eller noe slik tema har kommet opp.. før det var det mer om barna, (hår, øyne, hudfarge.. alt sånn som ikke er felles med etnisk norske barn") og litt om kulturelle forskjeller.

forumet blir vel til hva vi som legger ut innlegg og svarer gjør det til.. Og at noen anonyme kommer for og "henge ut" utenlandske borgere er vel noe vi enten må leve med eller overse.. Møter det jo i hverdagen også,hverdagsrasisme heter det. Hvem har vel ikke hørt eller lest følgende; "Jeg er ikke rasist altså, men.." Det er jo akkurat det "men-et" som er rasisme..

Skrevet

Vi slenger vel ikk edritt. Men det er godt å kunne lufte evt problemer med andre som er i et ikke norsk forhold.

Venninner med norske kjærester vil ikke alltid forstå enkelte av problemene en har ved et ikke norsk forhold.

Skrevet

Hei! Tusen takk for at du skrev dette innlegget. Jeg har vært bruker her fra 2005 og har vært med på treff en gang i Oslo. Det er mange fornuftige og intelligente damer som jeg møtte da og det er i det siste denne siden har blitt sånt.

Jeg er gift med en nordmann og vi har et godt og serious forhold. Noen ganger føler jeg at noen bruker denne siden for å gi utenlandske menn dårlig rykte.

Skrevet

Tror ikke det som har blitt skrevet her i det siste vil gi utenlandske menn noe dårligere rykte. Man kunne like gjerne stilt samme spm på f.eks skravlesiden, og jeg er sikker på at man hadde fått en del av de samme svarene på noe. Jeg har vel bl.a skrevet at mitt inntrykk er at utenlandske menn ofte lyver på alderen, men hvor ille akkurat dette er spørs vel også litt på sammenhengen.. Selv om kjæresten min ikke var helt ærlig om alt når jeg først traff han, er ikke dette en stor sak for meg, da han er så god på så mange måter, og akkurat den jeg vil ha. Han er ikke perfekt, men hvem er vel det? De positive sidene han har overskygger de negative helt, og jeg kunne aldri tenkt å bytte han ut med noen! Nå stoler jeg helt på han, og jeg håper virkelig at forholder kommer til å vare evig:) Hadde jeg ikke stolt så mye på han, hadde ikke forholdet overlevd at vi bor på hver vår side av jordkloden.. Så selv om det har blitt skrevet negative ting her, tror jeg at listene hadde blitt mye mye lengre om man skulle skrive om positive erfaringer med utenlandske menn! Kjæresten min er iallfall mye bedre enn mange norske menn!

Skrevet

Jeg legger ut debatter her fordi jeg er i blandingsforhold og fordi det er et litt mindre forum i forumet. Det er svært få innlegg jeg oppfatter som drittslenging, heller at det er noen som har hatt dårlig erfaring en eller flere ganger som kanskje trenger en bekreftelse på at ikke alle utlandske menn/kvinner er "slemme" og de kan forsøke igjen. Jeg syns det er flott at du har det bra og forteller andre om det, men det kan hende andre ikke har det så bra og vil fortelle dette også. Det syns jeg vi må respektere på lik linje med andre innlegg. Og hvor vi vil legge innlegget må vel være opp til enhver? Eller, har jeg sluppet en bombe nå? Syns det er veldig mye hyggelig her og syns det er godt å lese om andre blandingsforhold både med og uten problemer!

Skrevet

Helt enig i alt du skriver:)

Skrevet

Jeg er helt enig med både kakajn og daniel(01.11) og ASBTV i det de skriver. Det vi her inne har felles er at vi på en eller annen måte definerer oss/vår familie som flerkulturell.

Jeg for min del syns det er greit å ha et forum der jeg kan ta opp ting som oppstår med andre i samme situasjon, som ikke forklarer alt med at min samboer er utenlandsk. Jeg oppfatter ikke de innleggene som har vært her som drittslenging, men ulike erfaringer folk har hatt. Dette skal vel ikke bare være et forum for solskinnshistorier heller?

Dessuten, forumet blir det vi gjør det til!

Skrevet

Oida, dette innlegget havnet i litt feil rekkefølge, men regner med dere skjønner poenget uansett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...