to guttegull Skrevet 8. februar 2007 #1 Skrevet 8. februar 2007 ..og spesielt det ene kinnet til lillemann er sånn. Til tider synes jeg det er veldig varmt. Smører med Ceridal, funker bra en liten stund. Har ikke tørre flekker andre steder på kroppen, så jeg tror ikke det er eksem. Kan det være kuldeutslett, eller er det kanskje tørr inneluft? Flere småfolk som er plaget med dette?
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 8. februar 2007 #2 Skrevet 8. februar 2007 Gammel? Fått tenner?
to guttegull Skrevet 8. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. februar 2007 Han er 4 1/2 mnd. Har ikke fått tenner, kan ikke se at det er noen på vei ennå heller..
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 8. februar 2007 #4 Skrevet 8. februar 2007 Det så vi ikke her heller før de plutselig bare var der :-) Kjente ofte etter, over natta så var riskornene dær! Så fikk jeg høre at røde kinn var et tegn på at tennern var på vei, hadde ikke tenkt på det før da! Han var både tørr og rød! Så det kan jo være!
to guttegull Skrevet 8. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 8. februar 2007 Det her jeg heller aldri tenkt på.. kanskje får han tenner gitt! Det blir fint for de såre puppene mine! Takk skal du ha for tips :-)
Løvehjerte Skrevet 8. februar 2007 #6 Skrevet 8. februar 2007 Gutten min hadde slike røde, varme og tørre kinn etter å ha ligget ute i går. Spesielt det ene kinnet. Jeg smurte godt med zinksalve, og i dag er det helt fint!
Juvena Skrevet 8. februar 2007 #7 Skrevet 8. februar 2007 Min gutt har ikke hatt slik men hatt tørr hud i ansiktet. Legen kommenterte det da vi var på kontroll på helsestasjon og sa det var viktig å smøre. For tørr hud kan skape åpne sår som fører til infeksjon. Så er nok lurt av deg å smøre, er viktig med kuldekrem hvis du er mye ute i kulda med babyen. Ellers kan du jo og ringe helsestasjon for råd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå