Gå til innhold

Grøtlei

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 11 mnd og grøtlei, har vanligvis grøt til frokost, brød til lunsj, middag og grøt til kvelds. hvis vi slutter med grøt og gir brød i stedet blir det ikke veldig mange brødmåltider da? hvordan gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gir skive til frukost og grøt til kvelds ;-)

Skrevet

Guten vår får grat til kvelds, og som regel brød til frukost. Til lunsj har vi ofte varm mat sidan eg er heime med han på dagtid. Lagar enkle middagsrettar eller f.eks. vaflar/pannekaker. Til middag får han det som vi har til middag.

Er vi ute på farten blir det brød til frukost og lunsj, middag til middag og graut til kvelds.

Og om det så skulle bli tre brødmåltid for dagen er ikkje det nokon krise det heller, det er jo som regel det vi voksne har. Då er det berre viktig å variere brødsortar og pålegg (og gjerne spe på med frukt, grønsaker og yoghurt) slik at det ikkje blir for einsidig kost. Men det er jo uansett enklare å variere brødmat enn graut då.

Skrevet

Gutten vår var også det en periode. Da holdt vi helt opp med grøt en måneds tid, og så var det populært igjen:) Her går det mest i brød om dagen, prøv å variere pålegget:o)

Skrevet

Takk for alle fine svar, veldig fint å høre hva andre gjør når man er litt i villrede :-)

Skrevet

Det er jo ikke så rart at de blir lei grøt av og til - gjør som du ville ha gjort selv om du hadde blitt lei en type mat - spis noe annet! :)

Skrevet

.....her har jeg løst problemet med å gå lei av grøt på en av følgende måter:

Kjøper inn flere typer, og for flere aldersgrupper, og blander. Blir nesten som nytt og spennende hver dag;)

Gir halvt om halvt med grøt og moset banan.

Gir halvt om halvt med grøt og glass med frukt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...