Gå til innhold

Når ungen din ikke er til å kjenne igjen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 14 mnd er syk med feber, hoste og utrolig nedsatt allmentilstand. Vanligvis er han veldig aktiv og blid, og alltid høyt og lavt.

De siste tre dagene har han bare ligget og døst, halvsovet eller sovet. Og klynket konstant ( bortsett fra når han sover)..Han spiser så og si ingenting, men drikker litt juice innimellom.

Han har vært syk med feber før, men nå er han ikke til å kjenne igjen!

Har vært hos barnelege, og han sa at det bare var en virusinfeksjon, men hvor lenge skal han være som dette?

Noen som har noen erfaringer eller råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter tre fulle dager med feber skal barnet ses av legen igjen. De fleste viruser går over til da. Så har barnet hatt feber i 72 timer så er det tilbake. Be om at de måler crp. Det er ofte de har virus først og så får bakterielt, siden stillestående gørr i lungene blir betent.

God bedring!

Skrevet

Var hos legen tirsdag ettermiddag, og da tok de blodprøve som viste at det var virus..

Feberen er ikke så høy lenger, i morges var den 37.8. Det jeg bekymrer meg for er den elendige allmenntilstanden.

Får se ann i dag, og kanskje dra til fastlegen i morgen hvis han er like dårlig da...tror du det er ok?

Skrevet

Det er jo fint at han er bedre! Hva liker han allerbest? Vår lille liker solbærsaft, fikk en del mme etter at jeg hadde sluttet å amme (når hun var syk altså). Få i ham mye væske. Kanskje han vil ha saftis? Eller vanlig is? Youghurt? Te med masse melk og sukker? Er det vanskelig å få ham til å drikke (det kan gjøre sløvheten) så er det lov å bestikke dem når det er sånn! Brus, saft, sukkervann for den saks skyld... Lassi er godt! (Youghurt med halvtomhalvt vann og passelig med sukker.) Mmmm.

Skrevet

Han drikker endel eple og appelsinjuice, men vil ikke ha melk og heller ikke noe særlig vann.

Til frokost fikk jeg i han tre skjeer fruktmos med korn, og en halv banan med jordbærsyltetøy! Nå skal pappan hans dra og kjøpe rosinboller, det er han vanligvis veldig glad i. Det er egentlig ikke noe stress, for han er en stor kar ( 14 mnd og 14 kg), men blir så bekymra når han spiser så lite og er så sløv.. men sånn er det jo med oss mødre ;-)

Skrevet

Ikke alle barn tåler feber så godt. Det at han er slapp kan også skyldes at han ikke får i seg nok mat til at han kan klare å være aktiv. Slik har jenten min også vært. Den siste uken har hun vært syk og spist litt. Hun er fortsatt litt redusert selv om feberen er borte, og jeg regner med det er fordi hun spiser for lite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...