Anonym bruker Skrevet 8. februar 2007 #1 Skrevet 8. februar 2007 Er bare litt nyskjerrig på hva barn kan rundt denne alderen. Nå er det virkelig en morsom tid. Hva gjør og kan barna deres ? Har de mange ord ? Har dere inntrykk av de forstår mye ? Er dem nyskjerrige ?
Gjest Skrevet 8. februar 2007 #2 Skrevet 8. februar 2007 herremannen min er nettopp blitt 21 mnd da og er nysgjerrig på det meste:o)Han forstår det meste vi sier til han og det kommer nye ord ofte.Det er en herlig tid:)Han elsker å danse til musikk og leke med andre barn.
barbamamsen Skrevet 8. februar 2007 #3 Skrevet 8. februar 2007 samme her. har ei på 21 mnd som sier mange ord nå og forstår det meste vi sier til henne eller ber henne om. hun aper veldig spes etter det storesøsteren gjør. danser til musikk og synger sin egen versjon av bla "bæ bæ lille lam". hun drikker fra kopp/glass og spiser all maten sin selv er blitt veldig glad i å se i bøker sier ifra når hun har bæsja og noen ganger også når hun har tissa. eller er hun en typisk 21 mnd gammel unge og utrolig nysgjerrig;o)
M by M Skrevet 8. februar 2007 #4 Skrevet 8. februar 2007 Hun forstår nesten alt jeg sier til henne og utfører det hun blir bedt om. Den siste uka har hun lært å si og bruke setninger som "kom inn", kle på meg", "gi meg den", "maten er varm", "mammaen min er der", "bæsj i bleie", + hun sier mange enkelt ord itillegg. Hun klatrer på møbler, skrur på tv og dvd og plukker ut kanal og dvd hun vil se selv (klart under kontroll av meg), danser til all slags musikk, synger "bæbælillelam"-de tre første setn, klarer å si fra når hun er sulten/trøst og hva hun vil ha, kan si navn på tante, onkel, mormor, mamma, pappa, min kjæreste, bestefar. De morsomste lekene om dagen er hvis hun kan "hjelpe til" med å henge opp klær, lage middag, støvsuge osv. Hun går inn for oppgaven i fullt alvor og gjør så godt hun kan og storkoser seg. Også er det veldig gøy å leke ute og utforske verden. En veldig god og lydig unge :-)
Bomsedeisi Skrevet 8. februar 2007 #5 Skrevet 8. februar 2007 Snuppa ble 20 mnd for 2 dager siden. Hun prater masse, har begynt med å sette sammen 2 ord. Hun forstår det meste vi sier til henne og svarer ja og nei på de riktige plassene. Hun er helt sluttet med bleie på dagtid, bruker kun på natta :-) Ellers er hun vel en vanlig nyskjerrig 20 mnd baby
annie-77 Skrevet 8. februar 2007 #6 Skrevet 8. februar 2007 Herlig alder,ja! Tulla prater masse. Setninger på 4 ord, og forteller lange fortellinger (med mye babbel innimelllom så vi faller av...). Samtaler med andre i telefonen. Opptatt av å vise ting. Holder orden hjemme, vet hvor ting har sin plass. Har begynt å protestere på påkledning... Men er fremdeles lett og avlede. Vil gjerne sove når hun er trøtt. Har blitt veldig trygg i det siste i sammenhenger med mange fremmende og barn, og tør og uttrykke egne meninger. MIN - liker ikke og dele, nei. Blæia er på, men hun sier i fra når hun tisser ,noen ganger før, og sier i fra at hun må bæsse, så ekle bleier er sjeldent nå. Koselig link forresten, gøy å sammenlikne litt. Fikk litt inspirasjon til ting å trene på av å lese dere andres rapporter :-)
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2007 #7 Skrevet 9. februar 2007 Hun er veldig glad i sang og musikk, og synger 6-7 barnesanger. Ikke helt rent, men hun gjennomfører dem med glede og entusiasme. Er så moro å høre på. Hun kan sette sammen 3-5 ord. Snakker altså ikke med så lange setninger ennå, men har allikevel et stort ordforråd. Hun kan være sjenert med en gang hun møter fremmede, men tør ganske fort opp, og da er hun veldig sosial og glad i å leke. Hun er veldig snill og vil inkludere alle, men er også en bestemt liten frøken som vet godt hva hun vil. Hun har begynt å leke med dukker, skal lage mat til dukka og mate henne. Har også begynt å vise interesse for å gå på do. I dag ville hun sitte på doen. Jeg satte henne på, og da tisset hun. Jeg gav henne papir, og hun tørket seg. Var veldig stolt da. (hermet etter mamma, som hun jo har sett i samme ærend.) Da måtte vi jo klappe i hendene begge to. He he. Moro tid, altså. Skulle bare ønske at jeg kunne være mere sammen med henne, og er litt misunnelig på barnehagen som har henne 8 timer hver dag:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå