Gå til innhold

Angående mat av baby på 6 mnd


♥@nette med prinsessene♥

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen !

 

Lurer på hvor mye og hvor mange måltider barnet ditt på seks mnd spiser.... ? Hva får barnet til hvert måltid ? synes det er så vanskelig.... Lillemor har lenge nå vært fornøyd med 4 måltid i døgnet.. dette har passet hennes døgnrytme godt.. Nå begynner hun å bli sutrete og jeg mistenker at hun kanskje vil ha mer mat plutselig... Men da blir det sånn at vi må holde henne våken på kvelden for å rekke å gi henne mat... er usikker på hva vi skal gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min lille gutt får som følger

9.00- grøt og melk

13.00/13.30- melk

16.00 melk og frukt

18.15- grøt, melk og litt vann

 

Dette er han fornøyd med, og sover nå natten gjennom. Tror det skal være nok med 4 måltider. Hvertfall hvis de får grøt da...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Min lille får 5 måltider pr dag.

06-07 mme (sover etter dette)

10-11 Risgrøt laget på mme

13-14 mme + fruktbeger

17-18 Risgrøt laget på mme

19- 1930 mme, så rett i seng

 

Har tenkt prøve meg med litt endringer, fordi måltidet han får ved 13/14 tiden, spiser han nesten ingen ting, bortsett fra frukten. Den går ned på høykant. Tenker på å begynne med litt middag etterhvert.

Har også tenkt å begynne med annen grøt (som er laget på vann) nå som han er 6 mnd. Ifølge helsesøster skal vi trappe ned med melken og gi mer og mer fast føde.

 

Jeg synes det er ganske vanskelig å finne ut av dette. Bra vi har slikt forum, slik at vi kan gi hverandre råd. Det er jo flere her som har flere barn og dermed mer erfaring med dette.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det bare i pupp. Har begynt å prøvesmake litt på grøt, men det går litt sakte. Lurer på om han får litt vondt i magen av det, for han har begynnt å bli veldig urolig om natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi grøten på dagtid frem til han er vant til den så slipper du reaksjonene på natten og prøvesmakingen blir mindre plagsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja, takk for det rådet, mathias mamma!

Jeg husker at helsesøster anbefalte at de første smaksprøvene skulle foregår på dagtid, men husket ikke hvorfor. men nå frisket du opp hukommelsen min!

 

Vi skal begynne med prøvesmaking om et par dager, grøt er kjøpt inn!! Blir spennede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min fikk grøt fra 4 mnd, og middag fra 5.5 mnd, så det meste er godt innarbeid nå.

 

MM kl 7.30 ca(når han våkner

Grøt av havre og banan 09.00

Måltid, MM el frukt el brødskive er vi såvidt begynt med 12-13.00

Middag 15.30

MM18.30

Grøt 19.30 og seng kl 20.00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...