dritgrei hei hei! Skrevet 8. februar 2007 #1 Skrevet 8. februar 2007 Deilig å kunne stå opp å starte dagen med verdens beste brød, en kopp te og Dib! ... da sniker kanskje arbeidslysten seg på også snart..... man i alle fall håpe. :-)
La Perla Skrevet 8. februar 2007 #2 Skrevet 8. februar 2007 Har du bakt det selv? Jeg baker også avogtil - og det blir veldig godt. Men har du en oppskrift, så man kan variere litt?
dritgrei hei hei! Skrevet 8. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. februar 2007 vi bytter litt på å bake, men som oftest er det dritgreimannen som baker, denne gangen var det han :-) oppskriften er som følger: bruk det melet du vil ha, vi bruker 1/4 hvetemel 1/4 fin spelt 1/4 havrebrød 1/4 kornbrød sånn at det til sammen blir ca 1,5kg 2 poser tørrgjær 1dl olivenolje en god klype salt masse lunkent vann - 8-9 dl deigen skal bli så våt at den ikke funker til noe som helst annet enn heving, så skal den heve til dobbels str. Hvis du bare slipper bollen ned på benken så punkterer den, da skal den opp igjen til dobbel str og helles i formene. sett brødene inn i klad ovn, og stek dem på 200 grader i ca en time og litt... :-) bra oppskrift?????????? he he he he he... ta det du har og fyll på med masse vann, så blir det gode brød!
moffi Skrevet 8. februar 2007 #4 Skrevet 8. februar 2007 MMMMmmmm. :)Jeg spiste også nyyydelig brød til frokost. Som Velve la igjen hos meg, da hun og Dream var på besøk i går. Kjempenam! Helt uten hvetemel visstnok.
dritgrei hei hei! Skrevet 8. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 8. februar 2007 helt utne hvetemel har vi prøvd oss på .... ha ha ha ha ha ha så gode er vi ikke neda, men vi er da godt i gang syns jeg ;-)
Karomamma Skrevet 8. februar 2007 #6 Skrevet 8. februar 2007 Å, det brødet vil jeg også bake!!! Nam nam, hjemmebakt brød Jeg bakte tyttebærbrød (!!) med ferdig melblanding i forrige uke. Jeg synes det ble kjempegodt - mørkt og skikkelig grovt. Ikke noe for Karopappa, he he he... Skal prøve dritgrei-brødet i stedet!!
Superlis Skrevet 8. februar 2007 #7 Skrevet 8. februar 2007 Skal prøve meg på dette jeg også,liker godt og bake...er så deilig med hjemmebakt!!! Men må innrømme at jeg liker best når mamma er på besøk og baker brød til meg:) Takk for at du delte oppskrift med oss!!!....Nammmmmmmm
Reveenka Skrevet 8. februar 2007 #9 Skrevet 8. februar 2007 Nå skal jeg prøve de andre oppskriftene over her også - men tyttebærbrød; det må jeg få vite hvordan jeg skal lage! Har en revunge som er så glad i tyting, nemlig - og da må jo dette være midt i blinken!
Karomamma Skrevet 8. februar 2007 #10 Skrevet 8. februar 2007 Reveenka: Tyttebærbrødet ble laget av ferdig melblanding fra (hold deg fast)..................IKEA! Jätte jättegott lingonbröd bara
dritgrei hei hei! Skrevet 8. februar 2007 Forfatter #11 Skrevet 8. februar 2007 hvordan går det med bakinga jenter.... blir det brød? jeg glemte å si en viktig ting he he he he he.... dere må ha bakepapir i brødformene når deigen er så slapp, ellers så blir det bare tullebrød... vi har spist tullebrød et halvt år vi altså, det er ikke det - de blir gode de også, men det ble veldig bra med bakepapir i går!
Gummelillan Skrevet 8. februar 2007 #12 Skrevet 8. februar 2007 Eller så kan du spraye med formfett! hilsen Bakemester Harepus alias
dritgrei hei hei! Skrevet 8. februar 2007 Forfatter #13 Skrevet 8. februar 2007 jamen.... formfett bruker de som dop vettu... så det kan man ikke ha i huset sitt....
Gummelillan Skrevet 8. februar 2007 #14 Skrevet 8. februar 2007 He, he, nå skal vi ikke undervurdere våre søte små 6-åringer da, men jeg antar at jeg trygt kan ha formfettboksen stående i skapet noen år enda... ;-)
dritgrei hei hei! Skrevet 8. februar 2007 Forfatter #15 Skrevet 8. februar 2007 jojo.... du kan så si......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå