Gå til innhold

Avhengighetsproblem, hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår er snart 7 mnd, og griner når han ikke ser meg eller når jeg lar han være på gulvet for å leke.

Hva skal jeg gjøre?

Prøver å aktivisere han, men ikke lenge etter at jeg lar han få holde på selv, begynner han å grine....

Har hørt at å la han grine det fra seg ikke er noen løsning, men hva kan jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette høres kjent ut ; )

prøv å sette deg i en stol der han kan se deg og gjør noe håndarbeid eller les noe. da er du der, han vet hvor han har deg. MEN han har ikke din fulle oppmerksomhet. og det tror jeg er viktig. han trenger å være trygg på at du ikke forsvinner så la han erfare at han blir oppslukt av noe men kan snu seg og der er du på samme sted som sist. etterhvert kan du flytte litt på deg, snakke til han når du er utenfor synsvidde og dukke fort frem igjen. det er helt normalt at han protesterer hvis han er på stua og du går på kjøkkenet foreksempel, eller står bak klesstativet.

hvis han krabber kan du jo oppmuntre han til å selv følge etter deg. da erfarer han at han selv kan bidra til å være i nærheten og ikke bare kreve at du kommer til han.

lykke til : )

Skrevet

Takk, får prøve dette.

Lagt merke til at dersom jeg vasker, støvsuger sammen med han, så er det inget mas. Men går jeg fra han i stua, selv om han ser meg, så griner han. Går jeg i hans retning, men snur eller går forbi, så griner han igjen...huff huff.

Skrevet

han er bare usikker på om du forsvinner og kan ikke gjøre rede for det på andre måter, men det går over. det er bare fordi han nettopp har blitt bevisst at det er noe som heter "å være alene"/ "mamma går". etter en stund vil han skjønne at du alltid kommer tilbake. først blir det greit hjemme mens han fremdeles vil være mer usikker når dere er borte en god stund til. i en periode nå (tre fire mnd) er det helt normalt om han klamrer seg litt til deg. du er tryggheten, maten og hvilen, alt han er avhengig av.

ta det forsiktig, herding har jeg liten tro på : )

dette går nok bra, du har jo allerede gjort en viktig observasjon som du kan bruke, fortsett å se og lytte så får du en trygg og selvstendig unge.

Skrevet

Tusen takk for råd!

Jeg får se hvordan det utvikler seg. Får fortsette som før. Vise at jeg kommer tilbake, og gi litt, men ikke for mye oppmerksomhet.

Merket også at dersom vi er hos Oldemoren hans, noe vi er veldig ofte, da er det greit at vi går litt fra han..men her hjemme er det annerledes.

Vi får se, vi får se...:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...