Gå til innhold

******** UKE 7 *********


Litenspire *150711*høygravid

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heihei. :)

Her har kvalmen komt snikende, er kvalm stort sett hele dagen, men har ikke kastet opp, enda.. Ellers har jeg veeeldig ømme pupper. Kjenner meg sliten og trett. Har også vert litt plaget med rastløse ben om kvelden. Noen andre som har merket det? Men ønsker alle symptomer velkommen! Mistet i august i fjor så er veldig glad for at jeg merker graviditeten. :) Er heldigvis ikke så oppblåst lengre, det var plagsomt, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+3 i dag, magen står ut som jeg skulle være fødeklar!! forferdelig oppblåst, mega sulten hele tida (er ganske småspist til vanlig) men nå hiver jeg innpå fire-fem skiver til hvert måltid. Tør ikke gå på vekta en gang........ De veldig såre puppene begynner å hjelpe seg, ikke et snev av kvalme, (kunne godt vært bare litt, hehe) fortsatt litt blødning, men nå har jeg jo sett liv nedi der så slapper litt av med det. Sykmeldt å kjeder meg litt........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er konstant kvalm. Har følelsen av å måtte spy, men er ikke den som spyr lett..... (Lurer noen ganger på om det hadde vært lettere å spy å blitt ferdig med det)

Har også følelsen av å ha fått en blanding av forstøppelse og diare. Men det er bare en følelse.

 

Svimte av inne på Lindex på tirsdag. Det ble for tett luft, mange mønster, farger, former og for mange som pratet. *flaut*

 

Ellers. Merker svært lite i puppene.

Men vi fikk se hjerte slå på mandag :))

Jeg er 6+3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er veldig opp og ned i formen. Kvalmen kommer og går hele dagen og jeg klarer egentlig ikke finne noe system i det heller. Kan være kvalm hvis jeg ikke har spist, hvis jeg har spist, hvis jeg har spist middag, hvis jeg har spist brødskiver......... Ikke noe system! Vet bare at eplejuice er godt og det blir jeg ikke kvalm av. Det positive er vel at jeg ikke har lyst på noe usunt heller og at jeg faktisk kjenner at jeg er gravid.

Ellers har jeg litt ømme pupper. Og all lufta i magen er takk og pris blitt borte. Det var litt slitsom synes jeg.

 

Hadde jeg bare klart å slutte å bekymre meg for at alt ikke er i orden nå så..............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Jeg går rundt og venter på kvalmen - men foreløpig er jeg kun veldig trøtt og veldig sulten....Forrige svangerskap var jeg utrolig kvalm og kastet opp hver dag en periode, og har på en måte forberedt meg på at det også skulle skje denne gangen. Noen som har erfaringer med flere svangerskap og om det er veldig forskjellig hvordan man føler seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har endel stikkinger i magen og i lysken. er ikke kvalm , men har ikke lyst på det jeg spiser til vanlig. ellers ømme bryster, og de har blitt større !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+0 i dag. Alle symptomer er borte :-( Var sulten og småkvalm hele tiden inntil for ca et par dager siden. Fikk influensa på søndag, så det har kanskje tatt litt over, men begynner å bli bedre og regnet egentlig med å få tilbake litt av symptomene mine.. Eneste jeg klarer å finne, er at puppene er litt ømme. Burde sikkert være glad for å slippe unna, men blir litt bekymret også, legen min vil ikke gi meg time før 14. mars!!! Da er jeg 10+6... Skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Jeg merker egentlig ingenting, bortsett fra at jeg er veldig sulten hele tiden :) Går og venter på å få større pupper..hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte ta en ny test i går, bare for å forsikre meg om at jeg fremdeles er gravid. Å det var jeg, phuu!!

Kjenner ikke så mye til kvalmen enda,men den kommer vel snart snikende, spydde mye under sist sv.skap.=( Da ventet jeg gutt, første sv.skap da jeg ventet jente, var jeg og kvalm men spydde ikke. Lurer på om jeg kan kjenne det på kroppen etterhvert om jeg får gutt eller jente denne gang...?? Spennende!!

Sliter virkelig med å holde på hemligheten, har lyste å rope det ut til alle at jeg er gravid. Har bare fortalt det til en veninne enda, og hun venter barn selv=) Gleder meg mest til å fortelle det til mine to barn:) Er 6+1, og tenkte jeg skulle vente til uke 12 før jeg forteller, men det er jo såååå lenge til!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig - å vente til uke 12 er utrolig vanskelig!!!! Ellers gikk jeg jo rundt og ventet på kvalmen og i dag morges kom den gitt - plutselig ikke så morsomt lenger..Men gikk over etter å ha kastet opp pluss spist frokost. Uvel rett før lunsj men det var også fordi det var lenge siden jeg hadde spist. Helt svimmel og uvel på vei inn på lunsjrommet på jobb før jeg fikk gaflet nedpå litt mat :-) Nå er jeg helt fin igjen heldigvis men sliter litt med jobbmotivasjon....Så mye annet spennende å tenke på og gjøre bl.a. gå inn på sidene her :-) I forhold til om gutt eller jente så har jeg alltid hørt at man blir mye mer kvalm dersom man venter jente - men det passet visst ikke for deg ved forrige svangerskap....?? Så antageligvis er det ikke noen sikre tegn egentlig...bortsett fra ultralyd da - som jo også kan være misvisende.... Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, lurer på om jeg skal spørre etter kjønnet på ultralyd, er så nyskjerrig!!! Spiller jo egentlig ingen rolle, siden jeg har en av hver fra før, men hadde jo hvert gøy å vite...

Noen andre som vil vite???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JA, jeg vil helt klart vite hva kjønnet blir!! Jeg har ingen fra før, men i tillegg til å få stilt nysgjerrigheten min, er det jo praktisk å vite på forhånd ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6+5. Er ikke så oppblåst lenger. Føler meg lettere. Mye kvalm. Og vanvittig sliten i kroppen. Kan sikkert sove helt rundt. Små spist er jeg og føler meg sulten egentlig. Men blir kvalm uansett. Sier det til mannen min også. Kvalm, kvalm kvalm. Men innerst inne så er vi begge glad for det. Godt tegn. På mandag fortalte jeg alle i min familie det og det ble stor lykke. Fikk plutselig hetta. Tenk om det ikke stemmer. Tok ny test på tirsdag, helt tydelig. Vi skal bli foreldre for aller første gang. Og vi har ventet i 7 år. Jett om gleden er til å ta og føle på for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6+4 og kjempe oppblåst. måtte kjøpe meg ny bukse i går, veldig behagelig (mammabukse, selvfølgelig.... kaster ikke bort penger på tøy jeg ikke får brukt på en laaaaang stund, he he....).

 

Kvalmen komer snikende, men forsvinner like fort som den kom, men merker at den kommer oftere og oftere, blæææ.

 

Luft er det stoooore mengder av, men å gå på do er nesten en umulighet (tror jeg får kjøpe meg microlax, eller noe...).

 

Puppene har vokste seg en cup større :o) (har noe som ligner på erter fra før, så jeg er fornøyd med det....), men er igjenngjeld utroooooooolig ømme.

 

Er utrolig trøtt, men i fin form.

 

Murringene er nesten borte, men får noen stikkinger i den ene siden en gang i mellom, (føles egentlig ut som om det er noen som stikker med en stor dolk/nagle.....) Noen ganger får jeg også ekstreme smerter i livmora, tror jeg skal dø hver gang, men det varer i underkant av ett minutt, så er det borte.

 

Ellers har jeg det veldig bra i våken tilstand, men merker at hormonene er har store diskusjoner seg i mellom, he, he.... (stakkars mannen min....)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmere enn sist uke, og jeg har fått denne litt ømme følelsen over magen som gjør at buksene ikke kan sitte stramt lenger. Særlig på kvelden og når jeg sitter. Ellers har jeg lyst på mat jeg vanligvis ikke spiser, og klarer ikke syrlige ting lenger. Puppene er enda ikke ømme, men brysvortene er skikkelig såre og det kribler og stikker både her og der. Jeg har kuldegysninger og fryser lett.

Men jeg gleder meg stort, hvert lite tegn er velkomment, det er betryggende og føles bra...

Neste uke skal jeg til 1. kontroll, det blir spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke huske at jeg følte meg så kvalm og dårlig sist gang, men så er det 3 år siden.... Jeg sliter skikkelig med svimmelhet og kvalme. Det er nok at buksa presser mot magen så blir jeg satt ut. Dette blir en fin tid fremover, da ingen vet det. Jeg får se det positive i det, jeg er ikke så oppblåst lenger! Er det noen som skal føde på A-hus her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt jeg fant denne siden med likesinnede. Jeg er 6+2 og kjenner igjen mye av det som er skrevet her. Noen stikninger, trøtt og slapp, kvalm nesten hele dagen, halsbrann, oppblåst mage, menssmerter....

Fant litt mørkt blod når jeg tørket meg på lørdag, men jeg antar det har sammenheng med sex på torsdag da det ikke har blitt noe mer etter det.

 

Jeg håper også virkelig at alt skal gå bra og det er jo 90% sjanse for at det gjør det! Hilste på min brors sønn på to uker i helga, og han er jo så nydelig. Kjæresten min var enig i at han var veldig fin. Tror han ser for seg en kjempeliten baby med altfor mye hud. Og det kan jo også komme, men ofte så har de vel litt fett på seg også :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei!

6+6 i dag. Har først og fremst et umettelig søvnbehov - føler trang til å sovne på toget, på jobben, i sofaen hjemme, ved spisebordet... Har mistet lysten på krydret mat, men har lyst på salt. Å bestemme seg for hva vi skal ha til middag er en lang prosess - enkelte ting kan jeg i det ene øyeblikket overhodet ikke tenke meg å lukte på engang, mens de frister like etterpå. Blir kvalm når jeg er veldig sulten eller veldig mett, og av og til ellers også, men aldri så ille at jeg kaster opp. Ikke en kalori forlater denne kroppen, nei! Sulten er jeg også, til og med samtidig som jeg er kvalm. En perfekt dag i mine øyne akkurat nå ville bestå i uante mengder søvn, lette, gode og varme måltider og en god bok på sofaen. Kanskje en liten tur ute. Og ikke noe særlig mer...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 6+6, er stort sett veldig kvalm men det har jeg vært omtrent fra dag en, så matlysten er helt borte, eller har jeg veldig ømme pupper og mye mensen lignende murringer i magen også er jeg trøtt hele tiden, å holde seg våken på kjedelige forelesninger har blitt en stooor utfordring..

Men alt dette er vel tegn på at den lille trives, så da er det jo verdt det.. Gleder meg fryktelig til UL, må få greie på kjønnet.. 9 mnd er alt for lenge å vente..hehe

Skal forresten føde på Ahus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+0 i dag (i følge meg sjølv, men 6+2 i følge BiM - merkelig egentlig et er jo nøyaktig 6 veker sidan første dag i siste mens....) og har ingen symptom anna enn at eg er trøtt og sliten og utålmodig med lillegutt på 1 1/2 år.

 

I forrige svangerskap slo kvalmen ned som ei bombe då eg var 5+6, så no er eg lykkeleg for kvar dag som går utan kvalme. Trur forresten eggløysinga mi var litt sein den siste syklusen, så kanskje eg berre er i slutten av veke 6? Jaja, får svar på det i mai ein gong :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på siste dag i uke 7 i dag og våknet av at jeg var ekstremt kvalm.. Fikk ikke sove igjen. Nå ligger jeg i stabilt sideleie, livredd for å svelge eller gjøre andre ting som trigger oppkast.. Pokker..

 

hehe.. måtte bare få det ut:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...