Gå til innhold

******** UKE 6 *********


Litenspire *150711*høygravid

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er vel fortsatt et embryo, men baby høres bedre ut da...Ü

Er småuvel etter at jeg har spist, har mye stikkninger fortsatt. Kjenner godt at jeg er gravid for å si det sånn, ellers har ikke jeg vært så verst form i tidligere svangerskap heller.

Kjenner det godt på magen allerede jeg, men det er jo mitt tredje barn, og jeg var gravid og mistet i nov, så det er sikkert derfor. Sliter litt med jeansen på kvelden nå. Ellers kjenner jeg det i korsryggen også.

Skal til legen idag, det er ikke en kontroll, men jeg får vel tatt opp et par ting, bestilt fødeplass, første kontroll og genetisk veiledning da, ikke lite bare det.

Hvordan går det med dere andre?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker knapt at jeg er gravid, er kanskje litt trøttere enn vanlig, men det kan likegjerne komme av press på jobb, lillejenta som har hatt noen aktive netter og at jeg ikke kommer meg i seng tidsnok.

forrige gang fikk jeg fryktelig ømme pupper i uke 6, men det har ikke komt ennå.

Har ikke fortalt det til noen ennå, kun jeg og sambo som bærer på en liten hemmelighet... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ømme bryster, oppblås mage og minst en million bekymringer som kommer og går, heldigvis avløst av beroligende kommentarer fra samboer og lykkefølelse :) Små mensmurringer i blant, bare. Bortsett fra det, meget god form. Begynner å få "blåst ut" lufta nå :D, så magen ser ikke fullt så gravid ut lengre, heldigvis..(for jeg syns jeg begynte få en del blikk, men jeg vil ikke si noe enda:) Går inn i min 7. uke og er litt redd for at kvalmen har begynt å sige på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smerter i skambeinet og ømme pupper, og oppblåst mage...... vært hos legen i dag og alt ser bra ut. trøtt og i gledes rus så har ikke fått gjort noe denne uka......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også trøtt og sliten og føler meg oppblåst. Er bekymret for alt som kan skje både med den lille og meg selv- leser alt som kan gi meg flere bekymringer så må vel takke meg selv...Kan ikke huske jeg var sånn her forrige gang(5 år siden). Da ofret jeg ikke morkake, svangerskapsforgiftninger og fødsl en tanke- innser at dette kan bli lannnnge måneder om jeg ikke klarer å flytte fokus litt. Bestilt time til ul da jeg er 12+1 grugleder meg til det er 5+4 nå.

Heldigvis har jeg en rolig,omsorgsfull og optimistisk mann og ei stor flink jente her hos meg.

Dere andre da bekymret dere også eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei tutta3

som du sier så er jeg også mer nervøs nå enn forrige gang. 3 år siden. da var jeg helt rolig, ikke leste jeg noe særlig om graviditet eller fødsel og tok det hele med en uforskammet ro...... Nå er jo hode bare ett stort kaos! mest nervø for at det skal gå galt og har brukt den uka her til ingenting!! bare surra rundt meg selv........ selv min sønn på 3 år har skjønt at det er noe "galt" med mamma. håper jeg klarer å fokuserer på noe annet snart, har masse jeg skulle gjort :)

er i dag 5+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ganske bekymra jeg å... kjenner litt pittesmå kramper innimellom, har jo lest og blitt fortalt at det er helt normat, men allikevel.. jeg har også masse jeg skulle gjort. lese for eksempel. jeg må nesten klare å ta eksamen til sommern, hvis ikke havner jeg så langt bak i studiene.

 

etter bare tre dager som vitende gravid, så blir jeg mer og mer redd for at det ikke skal gå bra. jeg har veldig lyst på dette kjenner jeg, selv om det kanskje skulle skjedd om et par år. men, det er nok en mening med at det skjer nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forresten egentlig 5+4 på vei... hadde ikke helt skjønt dette med uketelling.. :P jeg kommer meg.. er fremdeles litt forvirra og prøver å finne ut hva jeg kan spise og hva jeg ikke kan spise og sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 5+2 og har termin lørdag 13.oktober også bekreftet av legens beregning.

 

Har ømme pupper, føles som om de har blitt harde og brystvorten står ut hele tiden (hehe)

 

Er trøtt og syns jeg ser veldig trøtt ut også...

Hatt litt "stikking" i underlivet/magen

 

Ellers føler jeg meg i veldig god form! Jeg og "babisen" drar til Brasil nå til tirsdagen og der skal jeg fortsette rugingen :)

Tro om det ikke blir en danseløve jeg får etter å ha vært med på karneval og sambatakter i Brasil i 14 dager :D

 

Spennende tider dette!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har veldig få symptomer, uke 6 i dag. Bare litt oppblåst i magen, særlig om kvelden. Litt småkvalm av og til, og ømme pupper bak brystvortene.Litt trøtt også. Men dette kunne jo vært meg for 6 uker siden også, så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...