Gå til innhold

blir sikkert biti hue av nå men

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvodan klarer dere å gå i minus på os og bidrag med mer .... planlegger dere ikke , jeg har flere en to barn jeg har kun os , minstebidrag og sånt men vi klarer oss ... sparer litt hver mnd til størreregninger får å slippe de tøffeste mnd med ikke penger ... tror mye handler om god planleggning ... og om dere ikke finner noe å leie i oslo til 7500 så flytt litt ut av byen da ... husk du skal betjene den husleia dagen sosen er ute av bilde å .... jeg bor under en time fra oslo og leier 100 kvadrat til under seks

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt handler om planlegging ja, men vis du tenkte på henne som skrev et innlegg her istad om at hun var gått i minus så var det fordi penger hun ventet på ikke kom til tida. Mange hadde nok gått i minus dersom pengene ikke kommer til riktig tid.

Skrevet

Her er det noe jeg alltid stusser over. Når folk sier fra om dårlig råd får de alltid beskjed om å flytte.For der er det jo så mye billigere.

Vel kanskje er det billigere å leie seg leilighet utenfor de store byene, ute på "landet" med dårlig kommunikasjon og lite nettverk.

Da må man finne alternative transportmuligheter, muligens bil. Det er heller ikke billig.

De fleste som mottar full OS studerer faktisk når ungene blir litt større. Da har man plutselig også kanskje 4 timer som går med til å reise frem og tilbake hver dag.

Hvilken livskvalitet er det foreldre og barn skal ha under slike forhold?

Og den dagen OS tar slutt er det vel meningen at folk skal jobbe, og helst ha en jobb de kan leve av. Da er det greit å bo et sted der man faktisk får jobb, grei reisevei og kanskje har et godt utbredt nettverk.

Skrevet

biter hue av deg fordi du er anonymmmm

Skrevet

Mhm, reagerer litt på det selv - alltid blir det foreslått at man kan flytte ut av byen. Skulle gjerne ha flyttet litt ut av byen, jeg. Men jeg har verken bil eller lappen, noe jeg da ville ha vært avhengig av - ellers ville jeg nok ha tapt like mye penger på å ta toget i hytt og pine for å treffe venner og familie.. Så det blir et dumt argument for min del!

Og jo - jeg har opplevd å sitte de to-tre siste dagene uten å eie nåla i veggen, SELVOM jeg har planlagt! Kan skje den beste!

Skrevet

Hmmm...flytte ut av byen?

Fint at det er så enkelt for deg da,skolen som jeg skal begynne på er mitt i Oslo sentrum.Foreldrene min bor begge i Oslo,er veldig avhengig av de ettersom barnefar ikke er inne i bildet.

Bil kan jeg bare drømme om,hvordan skal jeg få råd til det hvis det er minus på konto da regningene er betalt?

Hvis du innbilder deg at jeg ikke planlegger så tar du feil,her har jeg budsjett i både hue og ræva!!

Nei,ta med innelgget ditt lengre ut på landet!

Stella

Skrevet

Det kommer plutselig uventete utgifter - som den forbannade tannlegeregninga mi på 4ooo kr eller den jævla inkassoen på en mobilregning på et abonement som jeg har sagt opp for lenge siden. Og jeg har ikke klart å spare opp så mye penger "just in case".. Slike ting kan skje den beste, og jeg syntes faktisk at du er direkte kvalm der du sitter på den høye hesten din!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...