Gå til innhold

hjelp....falsk krupp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen her som har barn med det? Har vært på legevakta med snuppa mi og legen mente hun hadde det! Har fått efedrin og lagt henne på sofaen med åpent vindu! Er det noe mer jeg kan gjøre?? Er så vondt å høre hun er så tett stakkars! Hviner på hvert eneste pust!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en gutt på seks som har hatt mye falsk krupp. Det eneste som hjelper er kald luft, kaldt vann og hodeenden hevet. Husk å kle på jenta di når vinduet er åpent. Blir det verre må du nok inn for å få Racemisk adrenalin på forstøverapparat.

Skrevet

Har en gutt på 11 mnd, han hadde 3 anfall av falsk krupp på 1 mnd..det er så fælt å ikke hør på de når de e på det værste.

Fikk også efedrin,syntes det hjalp mye. Jeg brukt å sett me han på fanget i vinduet når han var på det værste,det e veldi viktig å prøv å ro de ned..bi værre vest de skrik.

Skrevet

Hei

Gutten min hadde en runde med falsk krupp da han var 10 mnd. Dro på legevakten og fikk adrenalin på forstøverapparat + noen piller de knuste og gav han (er ikke sikker på hva det var, men det skulle ha virkning i løpet av 36 timer)

Han var såpass tett at vi ble sendt på sykehuset for overvåking over natten.

Det gav seg gradvis etter ca 3 dager.

Det er helt grusomt å høre på at de små sliter med pusten. Kontakt lege igjen hvis det blir verre så barnet kan få annen medisin enn efedrin.

Skrevet

to av mine unger har hatt falsk krupp, jeg hadde det også da jeg var liten.. minstemann har ikke vært innom det ennå

jeg har ikke kontaktet lege i det hele tatt... da førstemann fikk det var det vinter,og da satt jeg ute på trappa en hel natt med han pakket inn i ei dyne.. og han hadde ikke trøbbel etter det..

andremann var for ikke så lenge siden...

da satt jeg i stua med verandadøra åpen med prinsessa på fanget...

gikk helt fint det også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...