Gå til innhold

Jeg er en egoist....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ifølge min eks. Han betaler 1200,. for et barn. Dekker ingenting annet, og har samvær en langhelg i mnd. Mener jeg tyner han for penger.

Vi dekker klær, fritidsutstyr, treningsavgifter (2000,. i året) mobil+regning, bursdagspresanger, sykkel, ski, lommepenger og diverse andre småting. Er da virkelig 1200,- i mnd. all verden? Er jeg fullstendig urimelig? Vi legger da ut like mye i mnd. på utstyr og diverse uten og klage. Og vi stiller opp for barnet 100% i hverdagen. Blir så irritert når han kaller meg egoistisk!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånt må du bare la passere. Noen er veldig flinke til å overføre det som er galt med dem selv over på andre. Utifra det du skriver virker det som om HAN er egoistisk, men i stedet for å ta et oppgjør med seg selv legger han problemet over på deg.

Skrevet

Ja, det er vist langt lettere:-)

Skrevet

Nei det virker som det er han som er egoistisk her.

Har en slik selv, dvs. han betaler 1200 for to, og forventer at jeg kjøper ting til ungene når han ber om det. F.eks. slalåmutstyr når han bestemmer seg for å dra på fjellet.

Så jeg er visst også "egoistisk" som ikke gjør det, for jeg får jo nok i bidrag. At barna også skal ha litt annet er visst underordnet.

Skrevet

Du har sikkert rett. Men det høres ut som du har ny familie siden du sier "vi dekker", og at han ikke har det.

Så hans poeng er kanskje at siden du har så mye bedre råd enn ham, og du har ønsket selv å ha barnet hos deg, så er det urettferdig at han skal komme dårligere ut enn deg, og ha dårligere råd enn en enslig uten barn.

Skrevet

Hvis 15.000 er en stor sum for ham, og egentlig lite i den store sammenhengen for dere, KAN du jo la ham slippe bidragen i ett år, til han kommer seg mer ovenpå.

Han SKAL overføre penger til dere, og det er "urettferdig" om han ikke gjør det. Men om disse pengene mest er prinsippet for deg, og faktisk nødvendig for å leve/bo for ham, så går det jo an å være snill. Særlig hvis du har så mye annet å glede deg over i livet.

Anonym 8:44

Skrevet

Han er gift og jeg har samboer. Nei, vi har ikke så god råd, men klager ikke. Er arbeidsledig nå.

Han driver for seg selv, og jobber endel svart også... De har heller ikke lån på leiligheten de bor i, så tror ikke akkurat de sliter økonomisk.

Synes det er rett og rimelig at han kan betale litt i mnd. da....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...