K&K2 Skrevet 7. februar 2007 #1 Skrevet 7. februar 2007 Hei! Har en datter på snart 2 år. VI har IF's barnesete avtale og har frem til nå brukt ett sete hvor hun sitter med ryggen mot kjøreretning. Nå i det siste så har bena vokst for hun har nesten ikke plass til dem og sitter ubehagelig i bilen. JEg har snakket med IF om å få det neste setet, men de mener hun er for liten (er bare 86 cm høy - og burde være minst 90) og hun veier ikke 15 kg, men ca 13. Har noen vært i samme situasjon og funnet en løsning?
Gjest Skrevet 7. februar 2007 #2 Skrevet 7. februar 2007 Min gutt på 91 cm sitter helt flott bakovervendt, syntes det virker rart at di jente da er for lang? la henne sitte tryggest en stund til du :-)
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 8. februar 2007 #3 Skrevet 8. februar 2007 Hvilket sete er det dere har?
mamma-mi Skrevet 8. februar 2007 #4 Skrevet 8. februar 2007 Jenta vår er 2 og sitter i izi combi. Synes også det begynner å bli litt trangt for beina og har vurdert å snu setet av den grunn. Men leste i 'Foreldre og Barn' at barna har det greit og behagelig selv om bena er bøyd, og at de godt kan sitte slik lenge. De anbefaler jo bakovervendt til 4 år........ Det tror jeg ikke vi klarer for å si det sånn , men vil prøve til hun begynner å protestere....
mammmamia ** Skrevet 8. februar 2007 #5 Skrevet 8. februar 2007 Vi har en gutt på snart 1 meter som sitter bakovervendt med kjempegod plass til bena. Ville ikke snudd henne enda, det er ingen problemer å finne bilseter som kan brukes bakovervendt lenge! Ville sett på Britax Two Way Elite, det er et kjempegodt sete, enkelt å montere og godt å sitte i, evt Akta Graco Cosmic (men det tar stor plass i bilen)..! Du bør ikke bytte over til putesete før hun bikker 15 kg nei, hun er egentlig alt for liten til å sitte fremovervendt i det hele tatt..! Regner med det er HTS-sete dere leier gjennom If, disse setene er ofte veldig trange, så prøv å bytte til et annet sete først, dere kan få mange cm å gå på bare ved det :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå