Gå til innhold

hvor mange pils kan man drikke og fortsatt amme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja skyt meg, hehe.. bare lurer..! er anonym jeg, så jeg ikke blir halshugd :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er barnet ditt? Og hvor lenge etter vil du amme?

Skrevet

Ideelt sett ingen. Melken holder den promillen blodet ditt har, så det er jo ikke rare greiene som kommer over til barnet, men babyer har veldig dårlig evne til å bryte ned alkohol. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg nok pumpet meg og gitt flaske i stedet, eller evt gitt mme.

På den annen side er det jo ganske mange land de ser på det som helt ok å drikke f.eks et glass vin og så amme, så helt krise er det vel ikke akkurat, men jeg ville nok ha latt være å drikke noe.

Skrevet

5 uker. noen timer etter. eller er det best og gi mme istede? tenkte oss en tur ut å spise, med pils til maten:)

Skrevet

Er ungen over 6 uker gammel, kan du drikke pils og amme etterpå - ifølge infoen jeg har fått med meg. Melka vil inneholde like mye alkohol som blodet ditt, som er veldig lite. Men det er jo mange andre ingredienser i pils også, og det å plutselig ha i seg store mengder av en matvare er uansett ikke lurt når man ammer. Babyen kan jo reagere på andre ting enn alkohol også.

To pils kan du i hvert fall ta. :-) Kos deg!

Skrevet

Det anbefales å ikke drikke i det hele tatt før barnet runder 6 uker dersom du ammer.

Alkoholen går ut av blodet (og morsmelken) etter omtrent 3 timer per enhet. Så om du tar mer enn en pils, så kan du kanskje vurdere å pumpe på forhånd og gi ett måltid på flaske, eller gi MME. Det er ikke nødvendig å pumpe og kaste melk, med mindre du risikerer spreng ved å hoppe over en amming. Når man spiser samtidig som alkoholinntak, går det litt fortere ut av mm.

Barnet tåler litt mer for hver måned som går. Når barnet mitt var blitt 6 mnd, ammet jeg like etter ett glass vin om det var nødvendig - etter å ha lest en del på nettet rundt dette.

Les gjerne på www.ammehjelpen.no for mer info. :)

Skrevet

Å, ja... Jeg forstod det som at du skulle ta deg en pils FØR amming.. Amm når du er så edru at du ville kjørt bil! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...