Anonym bruker Skrevet 7. februar 2007 #1 Skrevet 7. februar 2007 Jeg skal på mekling på fredag og jeg lurer på om jeg må bestemme meg der for hva jeg vil??? Jeg er kjempe usikker på hva jeg vil gå med på, det er x kjæreste som har bedd om det.
Gjest Skrevet 7. februar 2007 #2 Skrevet 7. februar 2007 Du bør ha en formening om hva du er villig til å godta, og hva du absolutt ikke vil godta før du kommer dit. Det vil gjøre det mye lettere for deg å holde oversikten over alt som skal huskes på da. Vil anbefale deg å lage en skisse av samværet slik du ser det for deg. Så kan du notere og evt forandre på det etterhvert som det tas opp på møtet.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2007 #3 Skrevet 7. februar 2007 Kan være greitt å finne ut hva en ønsker før man kommer dit. At barnefaren og du sett dere ned for å snakke om hva som kan være aktuelt. Er i den situasjonen selv, og vi ser ikke ut til å bli enige, så ein rettsak står trolig for tur. Barnet mitt er snart 10 mnd og han vil ha 1 uke her og 1 uke der, synst barnet blir for lite til det, noe mekleren trolig vil være enig i. Og ikke får jeg lov å flytte heller, da vil han ha barnet fast. Så enkelt er det ikke.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2007 #4 Skrevet 7. februar 2007 Jeg har hadd hele ansvaret alene i 1 1/2 år, har hele omsorgen alene, nå vil han plutselig ta del i livet til barnet. Jeg vet ikke hva han krever eller tenker, derfor syns jeg dette er utrolig vanskelig,
winneboo Skrevet 7. februar 2007 #5 Skrevet 7. februar 2007 Er han en oppegående ansvarlig mann? Vis han er det så er det jo bare positivt at han ønsker samvær. Hva med å begynne med 1 dag i uka, sånn på dagtid. F.eks lørdager eller søndager? I begynnelsen kan han jo komme hjem til dere så barnet blir kjent med han. F.eks de første 3mnd så kan han komme til dere, å vis barnet er trygg på han etter det så kan han begynne å ta med seg barnet. Å når du merker at barnet ditt begynner å kjenne pappaen sin godt(etter f.,eks 6-12mnd) så kan han begynne med overnattingssamvær med en natt omgangen først. Å så sakte men sikkert trappe opp til annenhver helg osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå