Gå til innhold

Noen som har samvær med tilsyn?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fungerer det? Jeg er usikker på om jeg skal gå med på det eller nekte han helt samvær.

Hvem er med på samværet? Hvor ofte? Hvor foregår samværet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pappaen her har samvær under tilsyn. Det foregår hjemme hos besteforeldrene hans. Nå har han hatt samvær hver lørdag fra kl 12-18.

Men fra helga av skal han begynne å ha henne annenhver lør-søn+ hver lørdag(på dagtid) Hun har sovet der 100 ganger før så det er jo ikke noe nytt, men det var før allting skjedde som gjorde at han måtte ha samvær under tilsyn. Håper det går like bra som det har gått frem til nå.

 

Vær forsiktig med å nekte samvær, skal være ganske tungtveiende grunner for å gjøre det. Selv om barnefar og samboeren hans ruser seg så kunne jeg ikke nekte samvær, men kreve samvær under tilsyn.

Skulle i grunn ønske han ikke fikk ha samvær før han var rusfri for da hadde han kanskje hatt motivasjon til å slutte. Men nå som han ser henne uansett så bare fortsetter han med det samme livet som før.

Skrevet

Jeg har anmeldt min for vold mot meg og drapstrussler mot ungen vår. Han har ALDRI brydd seg noe om jenta vår. Politiet etterforsker fremdeles saken og jeg har volds alarm pga han.

Derfor er jeg usikker på hva jeg skal gjøre. Jenta er nå 18 mnd gammel.

Kan jeg bli med på samværet med tilsyn? Tenker for jenta sin del, siden det er 4 mnd siden sist hun så faren, og faren har hadd henne 1 time alene hele livet hennes.

Skrevet

Oki din sak var litt verre enn min. Ja du kan bli med på samvær dersom du ønsker det. Men du burde ha en til der da, ikke møte han alene liksom.

Mitt råd til deg er å foreslå dette: samvær 1 dag i uka. Skriv en skriftlig avtale. Du kan med nesten 98% sikkerhet regne med at han ikke kommer til å følge opp. Han stiller da svakere i en eventuell rettsak.

Jeg er ganske sikker på at når det blir forventet noe av en slik person så kommer den ikke til å følge det opp.

 

Hadde spilt samarbeidsvillig å håpet på at far stikker av med halen mellom bena når det går opp for han hvor "mye" det kreves av han.

Skrevet

Tror han krever samvær nå for å få oppholdstilatelse i landet, for han står i fare for å bli kastet ut. Det er vanskelig å avgjøre hva jeg skal gjøre pga at saken fremdeles er under etterforskning, det beste hadde vært å ventet til den var ferdig.

Og jeg vet ikke enda hva faren krever, det skal bli spennende å høre hvor mye han skal lyge på meklingen om meg osv.

Hadde egentlig separat mekling, men jeg ville være der sammen med han så jeg kan forsvare dritten han slenger om meg.

Tusen takk for svarene dine:-)

Skrevet

Oki sleipe f.... Satse på at han ikke får oppholdstillatelse da. Bare ligg lavt i terrenget å la han føre ann en sak. Spørs om han virkelig gidder å styre skuta. Om han slenger dritt om deg på meklingen så graver han sin egen grav. Det er det dummeste man kan gjøre på megling for der driter de lang marsj i mors og fars følelser. Det de bryr seg om er hva barnet behøver og hva som er best for det. Så du får håpe på at han prøver å dra deg nedi dritten, for det er bare positivt for deg.

Om du skal forsvare deg under mekling så gjør det, men ikke finn på å si noe dritt om han. Bare si hvordan det er. Det med volden osv. Er stor forskjell på harde fakta og drittslenging.

Lykke til, håper det går din vei :)

Skrevet

Tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuusen takk:-) Jeg ble mye roligere nå:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...