Anonym bruker Skrevet 7. februar 2007 #1 Skrevet 7. februar 2007 denne iso-fix-muligheten i mange biler... den har jeg ikke skjønt hva er før i dag! men da var jo problemet at vi ikke har stol med iso-fix! :-/ søren... men trodde egentlig det var det på stolen vår, men finner det ikke noe sted (VIL at det skal være det nemlig, hehe!) noen andre som har det på sin HTSbesafe stol? vi har den som står forovervendt... evnt hvilke andre stoler har iso-fix-mulighet???
Gjest Skrevet 7. februar 2007 #2 Skrevet 7. februar 2007 Etter som jeg har skjønt har det ikke noe med stolen å gjøre. Nye biler har vanligvis mulighet for montering av isofix, men hvis bilen din ikke har det er det liten vits å kjøpe selve fixen. Mange stoler kan brukes både med og uten isofix uten at det utgjør noen forskjell i forhold til sikkerhet. Det eneste er jo at det er lettvint å bare klikke setet ut og inn og ikke spenne det fast hver gang. Selv har jeg ganske ny bil som ikke har mulighet for det så da blir det "gamle" metoden.
mammmamia ** Skrevet 7. februar 2007 #3 Skrevet 7. februar 2007 HTS har ingen bakovervendte isofix-stoler, men Britax og Akta Graco har. Du må kjøpe en stol som har isofix og du må ha det i bilen. HTS sin isofix-stol heter vel Izifix eller noe sånn (?) og er kun fremovervendt. Anbefaler deg å se på Britax sin Fixway eller Akta Graco sin Duologic-stol og å velge bakovervendt :-)
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2007 #4 Skrevet 7. februar 2007 isofix er base du får til bilstoler.. isifx er feste som sitter i bilen.. det er to små "stenger" eller hvordan jeg skal forklare det som sitter i mellom setet. eller nederst i ryggen da i den "sprekken"... da har man ferdig fester i bilen og kan da kjøpe et sete som man kan klikke inn på disse festene.. det er ofte de stolene som er fra 15 kilo som har mulighet til det. ihvertfalll mange av de som man bare bruker vanlig bilbelte på barnet.. for da har man muligheten til og feste bilstolen så den står fast. for de setene som er fra 15 kilo uten punktsele i festes jo egentlig ikke siden barnet bruker selen. men har man isifix har man da muligheten til og feste sete hvis man kjøper et sete med den muligheten.
mammmamia ** Skrevet 7. februar 2007 #5 Skrevet 7. februar 2007 Det er mange babystoler som har isofixbase og det er mange stoler fra 0-25/18 kg som har isofixfester..! :-) Så det er faktisk færre puteseter med isofix enn andre seter :-)
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2007 #6 Skrevet 7. februar 2007 jepp er mange bilstoler du kan kjøpe med ISOFIX, men er ikke så mange som har ISIFIX... da er det somregel de putestiolene som har det da..=) om jeg ikke tar grundig feil nå da=)
**** minsten min ***** Skrevet 8. februar 2007 #7 Skrevet 8. februar 2007 Vi har isofix i bilen vår, men valgte å ikke bruke det da vi ønsket å ha lillegutt i midten bak og ikke i sidesetet. Isofix er bare i sidesetene, i allefall på toyota sine biler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå