Bellamee Skrevet 7. februar 2007 #1 Skrevet 7. februar 2007 Gir dette noen økt risiko for spontanabort?
moki, har fått sin prinsesse! Skrevet 7. februar 2007 #2 Skrevet 7. februar 2007 Nei det ikke farlig så vidt jeg vet. Flyselskapene har grenser for hvor sent i sv.skapet man kan fly, mange har en grense på 7nde måned. Men tidlig i sv.skapet tror jeg det skal gå greit.
*♥barney♥*fødeklar Skrevet 7. februar 2007 #3 Skrevet 7. februar 2007 Det er ikke farlig å fly når man er gravid. Grunnen til at flyselskapene ikke vil ha med høygravide, er at de er redd for fødsel!
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 7. februar 2007 #4 Skrevet 7. februar 2007 Er man flyvertinne blir man satt på bakken etter uke 13... Det er ikke farlig å fly under svangerskap og det er IKKE farlig å gå vgjennom metalldetektoren på flyplasser! SAS har den regelen at så lenge man har hatt et ukomplisert svangerskap (uten høyt blodtrykk o.l) kan man fly fram til 4 uker før termin... Mellom 2 og 4 uker før termin må man ha legeerklæring... Dette gjelder innland... En flytur i seg selv kan ikke starte en fødsel, men man ligger tynt ann om fødselen skulle starte av seg selv i lufta og det var 3 timer igjen av turen... :-) Det man også må tenke på når man er høygravid og flyr er faren for blodpropp i bena... Det er ikke bra å da bli sittende stille alt for lenge!
2 fine små Skrevet 7. februar 2007 #5 Skrevet 7. februar 2007 Nei, det er det ikke. Nei, det gir ikke økt risiko for spontanabort. Men hva som stresser oss er jo individuelt. Jeg fløy konstant i forrige svangerskap, og gjerne 2-3 ganger i uken, også internasjonalt. Jeg har endt opp med et barn som elsker å fly, haha... Og heldigvis vil flyselskapene fortelle deg når det er nok, jeg sluttet to uker før termin, med legeerklæring i bagasjen. Ta på støttestrømper og gå en lang tur på flyplassen før du setter deg i kabinen, så er det kjekkere for føttene dersom du er kommet langt i svangerskapet. Og vær ute i ekstra god tid, og sørg for at du har roen når du reiser. God flytur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå