Anonym bruker Skrevet 7. februar 2007 #1 Skrevet 7. februar 2007 Hei! Vurderer å bytte prevensjon og lurer derfor på om de av dere som har brukt/bruker cerazette kunne fortelle litt om hvilke bivirkninger dere fikk? Jeg har brukt mange ulike typer p-piller og andre hormonbaserte prevensjonsmidler tidligere. Reagerte ikke på de utenom at jeg spottet masse (ingen andre av de klassiske bivirkningene). Unntaket var da jeg brukte p-ring og fikk provera samtidig, da fikk jeg voldsomme psykiske nedturer...
Gøril (210406) Skrevet 7. februar 2007 #2 Skrevet 7. februar 2007 Jeg tror jeg har fått humørsvingninger av Cerazette og ønsker å bytte prev.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2007 #3 Skrevet 7. februar 2007 Ok. Hva har du reagert på av prevensjon før? hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2007 #4 Skrevet 7. februar 2007 Jeg har aldri i mitt liv hatt humørsvingninger, aldri PMS, mensen har vært som en drøm og svangerskapet likeså. Før jeg ville bli gravid brukte jeg Trinordiol (er usikker på skrivemåten) og var kjempefornøyd - ingen bivirkninger. Etter seksukerskontrollen fikk jeg Cerazette pga amming. I de to månedene jeg har brukt Cerazette, så merker jeg faktisk selv at jeg overreagerer på bagateller. Jeg blir lett sint, og "mister" besinnelsen. Jeg kan jo ikke si 100% av det skyldes Cerazette, men jeg har lest her inne at andre har opplevd det samme. Så min mann ba meg om å legge bort de pillene. Jeg får ta meg en tur til legen og be om noen andre. Min erfaring.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2007 #5 Skrevet 7. februar 2007 Jeg gikk på Trinordiol før jeg ble gravid. Ingen bivirkninger. 3 mnd.etter fødselen begynte jeg på Cerazette. Jeg bødde to mnd. i strekk (varierende mengde), og sluttet da jeg gikk lei av alt det styret.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2007 #6 Skrevet 7. februar 2007 jeg har ikke merket noe til humørsvingninger men mensen er blitt veldig uregelmessig. Jeg kan blø i flere uker i strekk for så å ikke ha mensen på et halvt år igjen. Veldig slitsomt.
mamma til en skatt Skrevet 8. februar 2007 #7 Skrevet 8. februar 2007 Mensen er noe uregelmessig, og det har den aldri vært ved andre piller! Ellers merker jeg ingenting.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2007 #8 Skrevet 8. februar 2007 Skjønner ikke at dere tør å ta p-piller jeg. Hvem vet hvilke virkninger det kan ha på lang sikt..Etter at ei jeg kjenner fikk blodpropp i hjernen pga. det var jeg aldri i tvil om beslutningen om å holde seg unna...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå