Gå til innhold

Cerazette - bivirkninger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vurderer å bytte prevensjon og lurer derfor på om de av dere som har brukt/bruker cerazette kunne fortelle litt om hvilke bivirkninger dere fikk?

Jeg har brukt mange ulike typer p-piller og andre hormonbaserte prevensjonsmidler tidligere. Reagerte ikke på de utenom at jeg spottet masse (ingen andre av de klassiske bivirkningene).

Unntaket var da jeg brukte p-ring og fikk provera samtidig, da fikk jeg voldsomme psykiske nedturer...

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg har fått humørsvingninger av Cerazette og ønsker å bytte prev.

Skrevet

Ok. Hva har du reagert på av prevensjon før?

hilsen HI

Skrevet

Jeg har aldri i mitt liv hatt humørsvingninger, aldri PMS, mensen har vært som en drøm og svangerskapet likeså. Før jeg ville bli gravid brukte jeg Trinordiol (er usikker på skrivemåten) og var kjempefornøyd - ingen bivirkninger.

Etter seksukerskontrollen fikk jeg Cerazette pga amming. I de to månedene jeg har brukt Cerazette, så merker jeg faktisk selv at jeg overreagerer på bagateller. Jeg blir lett sint, og "mister" besinnelsen. Jeg kan jo ikke si 100% av det skyldes Cerazette, men jeg har lest her inne at andre har opplevd det samme. Så min mann ba meg om å legge bort de pillene.

Jeg får ta meg en tur til legen og be om noen andre.

Min erfaring.

Skrevet

Jeg gikk på Trinordiol før jeg ble gravid. Ingen bivirkninger. 3 mnd.etter fødselen begynte jeg på Cerazette. Jeg bødde to mnd. i strekk (varierende mengde), og sluttet da jeg gikk lei av alt det styret.

Skrevet

jeg har ikke merket noe til humørsvingninger men mensen er blitt veldig uregelmessig. Jeg kan blø i flere uker i strekk for så å ikke ha mensen på et halvt år igjen. Veldig slitsomt.

Skrevet

Mensen er noe uregelmessig, og det har den aldri vært ved andre piller! Ellers merker jeg ingenting.

Skrevet

Skjønner ikke at dere tør å ta p-piller jeg. Hvem vet hvilke virkninger det kan ha på lang sikt..Etter at ei jeg kjenner fikk blodpropp i hjernen pga. det var jeg aldri i tvil om beslutningen om å holde seg unna...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...