SkRuLLa,Synnis&SpiRa Skrevet 7. februar 2007 #1 Skrevet 7. februar 2007 hvor mye spiser de av den faste føden da?? prøver å begynne å gi datra mi middag å lunsj, men hun er aldri sulten nok til det, å bare spiser bitte-litt.. IKKE intressert i det hele tatt... kjenner jeg stresser litt med dette, hun er jo nå 7,5 mnd, og begynner snart å krabbe, så hun trenger jo snart mer mat, men virker som om hun ikke trenger det nå iallefall.. skal jeg vente da eller??
moo Skrevet 7. februar 2007 #2 Skrevet 7. februar 2007 Jeg må bare si at jeg synes jeg ammer mye fortsatt, men jeg ammer helt utenom måltidene med fast føde. Altså, 3 - 4 faste måltider for dagen, og da spiser babyen min på 8 mnd godt (begynte med fast føde for 2 mnd siden). Ammingen foregår parallelt med disse måltidene som er fortsettelse av selvregulert fullamming. Jeg vet at dette ikke er det som anbefales, men det ser ut til å fungere veldig fint, både mtp fast føde og for å opprettholde en god del amming.
SkRuLLa,Synnis&SpiRa Skrevet 7. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 7. februar 2007 hva gir du slags mat da?? og hvor mange ganger ammer du i løpet av en dag? jeg gir fast grøt morgen å kveld, og da ammer jeg ca 2 timer før grøt, ellers vil hun ikke ha om jeg ammer noe før. tenker at jeg skal gi lunsj kl 12, og middag kl 15, men da er det jo ikkeno tid til ammings imellom der, og jeg VIL fortsette å amme endel fortsatt, sjøl om hu biter,hehe.. kan du ikke si meg deres rutine på matinga på en vanlig dag??
moo Skrevet 7. februar 2007 #4 Skrevet 7. februar 2007 Ikke lett å svare hvor mange ganger jeg ammer i løpet av dagen/natten, men jeg kan tenke meg at gjennomsnittlig ammer jeg 5 ganger om dagen og 3 ganger om natten. Når hun viser tegn til å ville det, rett og slett. Ofte rett etter at hun våkner fra en lur i hvert fall. Rutiner er vi lite opptatt av her i huset, så noen klokkeslett har vi ikke for måltidene - men stort sett spiser hun en porsjon grøt når vi andre spsier frukost, litt frukt eller små brødbiter når jeg spiser lunsj, et halvt middagsglass eller litt av middagen vår når vi spiser middag, og grøt en gang til en stund før hun legger seg (med amming etterpå). Jeg hadde egentlig tenkt å gå veldig sakte frem med introduksjon av fast føde, så derfor ammet vi akkurat som før og tilba smaksprøver av mat i forbindelse med familiens måltider. Men i løpet av 6-8 uker begynte hun å spise godt til disse måltidene. Jeg tror ikke du skal være bekymret for at hun trenger mer mat enn grøt to ganger for dagen ennå, så lenge hun får masse mm og legger på seg.
ukjent Skrevet 7. februar 2007 #5 Skrevet 7. februar 2007 Ammer en time eller halv time før jeg gir fast føde. Han spiser som bare det! Gir 4 måltider om dagen. Hvis hun har dårlig matlyst, kanskje du kan prøve banan eller fruktmos. Banan er en sikker vinner hos oss.
beky Skrevet 7. februar 2007 #6 Skrevet 7. februar 2007 Ammer stort sett etter hun har spist fast føde..gjerne en liten stund etterpå eller like etterpå. Ammer før grøten om morgenen (ofte på sengekanten) Hender hun vil ha pupp som et mellommåltid også. Spiser 2x grøt og middag + litt brød og litt frukt i løpet av dagen. (8 mnd+ nå)
vårspiren Skrevet 7. februar 2007 #7 Skrevet 7. februar 2007 Jeg ammer en times tid før jeg gir henne mat. Hun får en halv skive med brød på formiddagen og litt middag (etter 5 ts. sier hun stopp) tidlig kveld. Resten ammer jeg. Hun har hele tiden vært vanskelig å få i fast føde, men synes det begynner å komme seg nå. Hun er 7, 5 mnd. Har ikke sett dere på juniklubben før? Vil anbefale deg å høre der også, da får du nok mange svar :-)
SkRuLLa,Synnis&SpiRa Skrevet 7. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 7. februar 2007 takk for svar jenter=) tror jeg bare fortsetter å gi henne smaksprøver fremover jeg, og etterhvert vil hun jo ha mer mat, når hun trenger mer energi:) jeg ammer kanskje 5-7 ganger i løpet av dagen, og hun virker jo mett og fornøyd, så får vel ikke presse i henne mat heller.. ellers så er jeg kanskje LITT vell opptatt av klokka, jeg tenker at ja nå har det gått to og en halv timee- tre timer, DA må hun jo være sulten... sett meg litt blind på dette, så nå fremover skal hun kun få bestemme selv, når hun skal ha mat, uansett hvor mye klokka er.. men takk for svar igjen, dere er toppen=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå